کد خبر: ۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
این دوستان ما موقعی که دولت را در دست دارند مخالف نظام و زمانی که در دولت نیستند مخالف دولت می‌شوند و این رویکرد شایسته‌ای نیست و بنده بنابر رفاقتی که با بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب داریم این مطلب را خیلی صادقانه بیان می‌کنم.
سخنگوی شورای وحدت خطاب به جبهه اصلاح‌طلبان، گفت: نمایشی خواندن انتخابات مفاهیم خود را دارد و شما با چنین تعبیری توهین به مردم و توهین به نظام می‌کنید و این تعبیر اصلا درست نیست.

«منوچهر متکی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، در واکنش به راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان، با بیان اینکه اگر انتخابات نمایشی بود، شما در این کشور سر کار نمی‌آمدید، گفت: این دوستان ما موقعی که دولت را در دست دارند مخالف نظام و زمانی که در دولت نیستند مخالف دولت می‌شوند و این رویکرد شایسته‌ای نیست و بنده بنابر رفاقتی که با بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب داریم این مطلب را خیلی صادقانه بیان می‌کنم.

وی خطاب به جبهه اصلاح‌طلبان تصریح کرد: نمایشی بودن یک انتخابات مفاهیم خود را دارد و با چنین تعبیری توهین به مردم و توهین به نظام می‌کنید و این تعبیر اصلا درست نیست. البته شما نسبت به عدم تایید صلاحیت بخشی از نامزدهایتان اعتراض دارید که این راهکار خود را دارد.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه ما باید به یک نهاد رسمی کشور به نام شورای نگهبان که مسئولیت این امر را قانونا و شرعا بر عهده دارد کمک کنیم و پیشنهادات خود را به آنها ارائه بدهیم، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم خلاف قانون اساسی برخورد کنیم، بلکه باید تلاش کنیم که نخست نوع نگاهمان و دوم راهکارهایمان را به هم نزدیک کنیم.

متکی گفت: شورای نگهبان حتما این نگاه کلی را دارد که رد، تایید و عدم احراز داوطلبان براساس منطق باشد و این تلاش خود را هم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر ما بحثی داریم باید با آنها (شورای نگهبان) وارد گفت‌وگو و مذاکره شویم و پیشنهاداتمان را مطرح کنیم، افزود: مقام معظم رهبری حتی برای شورای نگهبان سیاست‌های کلی تعریف کرده‌اند. اینکه رهبری می‌فرمایند انتخابات باید بر اساس سیاست‌های کلی سامان پیدا کند در کار شورای نگهبان هم ملاحظاتی را ارائه داده‌اند. بنابراین همه باید کمک کنیم.

سخنگوی شورای وحدت خطاب به جریان اصلاح طلب، تصریح کرد: مگر فقط اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده‌اند؟ تعداد زیادی از اصولگرایان هم ردصلاحیت و یا عدم احراز شده‌اند.

متکی گفت: از این رو اگر ما نگاه سازنده‌ای داشته باشیم متوجه خواهیم شد، همین هویت سیاسی که از آن برخورداریم، نشأت گرفته از انقلاب و نظام است؛ نظام به ما هویت داده است بنابراین اگر در رویدادهای حساس همچون انتخابات که نیاز نظام است قهر کنیم، رسالت‌مان را انجام نداده‌ایم.

send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد