کد خبر: ۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
ما بر استمرار استفاده از حق ملت برای شرکت در تعیین سرنوشت خود به عنوان میراث امام راحل همواره دفاع می‌کنیم و هیچ انتخاباتی را تحریم و آن را منوط و مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم؛ مردم نتیجه انتخابات را معلوم می‌کنند.
کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ انتخاباتی را تحریم و آن را منوط و مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم؛ مردم نتیجه انتخابات را معلوم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی در نشست خبری که با حضور کاندیداهای شورای وحدت در تهران برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات‌ یکی از سرفصل‌هایی است که شورای وحدت معتقد است باید در آن حضور جدی و کارسازی داشته باشد، اظهار کرد: معتقدیم اگر جمهوری اسلامی ظرفیتی برای ما برای فعالیت‌های حزبی سیاسی و تشکیلاتی به وجود آورد در جایگاه‌هایی که اصل نظام مطرح است، ما باید از جایگاه ایجاد شده برای خودمان برای نظام میدان‌داری کنیم و در صحنه حاضر باشیم.

وی افزود: به همین دلیل ما بر استمرار استفاده از حق ملت برای شرکت در تعیین سرنوشت خود به عنوان میراث امام راحل همواره دفاع می‌کنیم و هیچ انتخاباتی را تحریم و آن را منوط و مشروط به هیچ نتیجه‌ای نمی‌کنیم؛ مردم نتیجه انتخابات را معلوم می‌کنند.

متکی در پاسخ به پرسشی درباره حضور نامش در چهار لیست انتخاباتی دیگر، گفت: در هیأت عالی شورای وحدت مطرح شد که نامزدهای شورای وحدت می‌توانند در فهرست‌های دیگر هم باشند و ممانعتی از این حیث برای ما وجود ندارد.

سخنگوی شورای وحدت تاکید کرد: شورای وحدت معتقد است که باید فهرستی از مسائل کشور را تهیه و مورد بحث و بررسی قرار دهد. تاکید ما این است که باید به سرفصل‌های مشترک درباره مشکلات مختلف رسیده و برای رفع آن راهکاری را بیندیشیم و بعد از انتخابات و صرف نظر از نتیجه انتخابات با دعوت از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف، بررسی و رفع مشکلات و مسائل کشور را در دستور کار داریم.

وی افزود: جوانان مملو از اندیشه‌های نو هستند و توجه به جوانان و پایین بودن میانگین سنی شورای وحدت نشان‌دهنده آن است که ما به جوانان توجه داریم؛ جوان‌ترین فردی که در لیست شورای وحدت حضور دارد، ۳۲ سال سن دارد، اما جوان‌بودن وی تنها ویژگی‌ او نیست و این نامزد شورای وحدت، دکترای انرژی هسته‌ای دارد و مخترع است.

متکی تاکید کرد: ما هم نماینده حوزه کارگری و هم نماینده حوزه کارفرمایی را در فهرست خود داریم. شناخت از مسائل کارگری برای رفع مشکلات این قشر بسیار مهم است، همچنین در فهرست خود از بزرگان و روحانیون هم دعوت کردیم. یک روحانی عضو فهرست شورای وحدت، دارای دکترای امنیت ملی است و یک روحانی دیگر هم دکترای اقتصاد دارد.

وی افزود: بانکداری و ساختار بانکی و پولی کشورمان، نیاز به تحول دارد. شعار انتخاباتی ما نیز تحول برای زندگی بهتر است.

متکی با بیان اینکه موسسات نظرسنجی در بررسی‌های خود بیان می‌کنند که هنوز بروز و ظهور لازم از اراده مردم برای حضور در انتخابات وجود ندارد، اظهار کرد: اما مردم ما پدیده ساز هستند. شاید مردم ما به دلیل مشکلاتی که دارند، مشارکت خود را بروز ندهند اما در میدان و عرصه، حضور خود را نشان می‌دهند.

سخنگوی شورای وحدت گفت: مردم ما می‌گویند گله‌مندی هایی داریم، اما در عرصه هایی چون انتخابات و ۲۲ بهمن حضور پیدا می‌کنیم چرا که نظام جمهوری اسلامی خود را دوست دارند.

در لیست شورای وحدت به سراغ دردآشنایان رفته‌ایم

وی با بیان اینکه ما ضمن حمایت از دولت، نقدهای منطقی و دلسوزانه خودمان را به امر کشورداری و حکمرانی بیان می‌کنیم، تصریح کرد: ما از نام‌آشنایانی که مسبب وضع موجود بودند عبور کردیم و به‌دنبال دردآشنایانی گشتیم که با تخصص، تعهد و شناخت مسائل کشور می‌توانند راهکار ارائه دهند. بنابراین فهرست شورای وحدت برآمده از حضور دردآشنایانی است که در حوزه‌های مختلف مورد نیاز کمیسیون‌های مجلس و مردم توانمندی و تخصص دارند.

متکی با تاکید بر اینکه مواضع مجلس و بسیاری از نمایندگان انقلابی است، اظهار کرد: برای ما تفاوت نمی‌کند که کدام لیست به مجلس می‌رود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره همگرایی جبهه پایداری با شورای ائتلاف در انتخابات پیش رو، گفت: شورای ائتلاف و جبهه پایداری از همه جدا نبودند و نیستند، در این جریان برخی سهمیه داشتند و لیست خود را بستند. تفاوت لیست‌ها و مجموعه‌های وارد شده به انتخابات را به تقسیم شدن آرا نمی‌دانیم، بلکه هدف ما نتیجه ملی و مشارکت بالا است، پس از نظر ما تفاوت ندارد که از کدام لیست افراد به مجلس می‌روند ولی مهمترین موضوع برای ما اخلاق انتخاباتی است.

وی یادآور شد: وقتی لیست خود را بستیم بعد از آن از جریان‌های مختلف با افرادِ لیست ما تماس گرفته شد که از لیست شورای وحدت بیرون بیایید که این کار بسیار ناشایست بود.

متکی با یادآوری اینکه در مصاحبه‌ها گفته‌ام عملکرد مجلس یازدهم را قابل دفاع نمی‌دانم، تصریح کرد: ما شعار تحول را مطرح کردیم و معتقدیم که مجلس جدید باید برای رفع مشکلات برنامه داشته باشد. اگر دوستان ما در شورای وحدت وارد مجلس شدند، بر اساس خرد و تصمیم جمعی سه وظیفه اصلی درباره اعلام نظر درباره طرح‌ها و لوایح، رأی اعتمادها و نظارت‌ها را دنبال خواهیم کرد.

متکی متذکر شد: انتقاد دیگر ما به مجلس یازدهم درباره رأیی بود که در ابتدای دولت سیزدهم به وزرای پیشنهادی دولت داد. انتقاد ما رأی اعتماد دادن به وزرایی بود که برخی از آنان مدت مدیریتی خیلی کوتاهی داشتند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر شما به مجلس دوازدهم راه پیدا کنید آیا برای ریاست مجلس با افرادی چون محمدباقر قالیباف رقابت می‌کنید، گفت: فراکسیون شورای وحدت با مشورت با سایر نمایندگان مجلس دوازدهم درباره مباحثی چون تعیین اعضای هیأت رئیسه مجلس تصمیم‌گیری خواهد کرد و بنابراین هیچ طرحی از الان در این زمینه نداریم.

متکی در بخش دیگری از این نشست خبری، گفت: اقتصاد ایران به مثابه طفلی است که در چنگ دولت است. مشکل نظام ما اقتصاد دولتی است و در عرف دنیا، ۸۰ درصد اقتصاد دست مردم و بخش خصوصی و فقط ۲۰ درصد دست دولت است، اما این نسبت در کشور ما برعکس است. تاکید شورای وحدت آن است که باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم. در حوزه صنعت دفاعی به خودکفایی رسیدیم و ۳۰ سال است که با استفاده از مدیران کارآمد به این مرتبه از خودکفایی دست یافته‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره لایحه عفاف و حجاب، تاکید کرد: ما به اقدام مجلس یازدهم مبنی بر بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیونی ویژه مخالف بوده و معتقدیم که باید این لایحه به صورت علنی بررسی و تعیین تکلیف می‌شد.

send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد