کد خبر: ۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
منوچهر متکی دبیر و سخنگوی شورای وحدت با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مسوولان باید اقدامات لازم را برای برگزاری انتخابات باشکوه انجام دهند و عملکرد خود در این حیطه را به مردم گزارش کنند.
سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه ما باید برای مشارکت حداکثری تدبیر کنیم، گفت: احزاب مجوز می گیرند که در فصل انتخابات فعالیت  کنند و مردم رابه مشارکت ترغیب کنند، مجوز نمی‌گیرد که انتخابات را تحریم و این بازی را به نام چانه زنی دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نشست هم‌اندیشی مشارکت در انتخابات پیش‌رو؛ راهکارها و چالش‌ها در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور سید مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت، عبدالله مرادی مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور برگزار شد.

منوچهر متکی دبیر و سخنگوی شورای وحدت با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مسوولان باید اقدامات لازم را برای برگزاری انتخابات باشکوه انجام دهند و عملکرد خود در این حیطه را به مردم گزارش کنند.

سخنگوی شورای وحدت انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر نامزدی پول بیشتری داشته باشد و بتواند توزیع خوبی داشته باشد و بر اساس روابط عمومی قوی آرای بیشتری کسب کند و به مجلس راه یابد، این وهن نظام و انقلاب است و در هر دوره افرادی از این طریق وارد مجلس می‌شوند،این موضوع باید مورد توجه دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

وی افزود: اگر نامزدها مُر قانون را رعایت کنند، نمود برگزاری انتخابات خوب خواهد بود و ضمنا باید بدانند که اگر تخلف کردند به مجلس راه پیدا نمی کنند.

متکی گفت: در حوزه مردم باید به این نکته توجه کنیم که تعریف انتخابات قبل و بعد از انقلاب را با مقایسه درستی ارائه کنیم چون قبل از انقلاب انتخابات نداشتیم و افرادی از دربار شاه مشخص می‌شدند و از صندوق‌های رای بیرون می‌آمدند. امام و انقلاب اسلامی حق تعیین سرنوشت را به مردم برگرداند.

وی اضافه کرد: روی کار آمدن دولت‌های مختلف در کشور نشان دهنده تعیین حق سرنوشت مردم است، ما در ادبیات صحبت با مردم باید این حق را برای مردم برجسته کنیم که انتخابات یک حق است و یک تکلیف دینی برای دین‌مداران و تکلیف ملی برای وطن پرستان است.

دبیر و سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه رضایتمندی مردم ملاک است، گفت: دولت‌ها باید به این مقوله توجه کنند. مردم رضایت نداشته باشند در انتخابات شرکت نمی‌کنند در دو دوره گذشته مردم احساس کردند حکمرانی به خوبی اداره نمی شود و مشارکت کاهش یافت.

متکی با بیان اینکه ما باید برای مشارکت حداکثری تدبیر کنیم، گفت: احزاب مجوز می گیرند که در فصل انتخابات فعالیت کنند و مردم رابه مشارکت ترغیب کنند مجوز نمی گیرد که انتخابات را تحریم کند در هیچ جای دنیا این مرسوم نیست،این بازی را به نام چانه زنی دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه از حضور سلیقه‌های مختلف در انتخابات حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: درصد مشارکت مردم در انتخابات در شهر تهران پایین است و نصف میانگین مشارکت کشوری است و دلایل مختلفی دارد که باید به آن توجه کنیم.

وی اضافه کرد: در این دوره مشارکت حداکثری مدنظر است و باید برای مشارکت حداکثری از همه ظرفیت‌های نظام استفاده کنیم.

send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد