کد خبر: ۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
تشکیل گروهک های تروریستی نمی تواند نقش فلسطین را در اذهان مسلمانان کمرنگ کند بنابراین تلاش های رژیم صهیونیستی و دولت سعودی در جهت تجهیز تکفیری ها و داعش بی نتیجه است، زیرا همه ما با یهودی سازی فلسطین ابراز مخالفت کرده و در این کنفرانس با تمسک به وحدت بر آرمان آزادی قدس شریف تأکید داریم.
منوچهر متکی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: جهان اسلام در شرایط کنونی با مشکلات متنوعی مواجه هست و همه این مشکلات در سایه وحدت قابل حل و فصل است لذا اندیشمندان و فعالان سیاسی با حضور در این کنفرانس با شکوه ضمن اتخاذ راهکارهای مناسب برنامه‌های اصولی را برای تقویت وحدت و همگرایی تدوین کرده و در اختیار ملت های خود قرار می دهند. 

وی دستیابی به وحدت را نیازمند فعال شدن گروه‌ها و هسته‌های تقریبی جهان اسلام دانست و افزود: در شرایط کنونی تفکرات تکفیری و الحادی به نام اسلام مشغول به فعالیت هستند و همین امر ضرورت برپایی این کنفرانس را دوچندان می‌کند. 

وزير پيشين امور خارجه كشورمان بررسی مسائل جهان اسلام و بحران های منطقه را از جمله مأموریت‌های کمیسیون مساعی حمیده عنوان و تصریح کرد: این کمیسیون که به صورت ثابت مشغول فعالیت است با دعوت از فعالان سیاسی کشورهای اسلامی در صدد این است از توان اندیشمندان جهان اسلام برای حل مشکلات پیرامونی آنها بهره‌مند شوند. 

* فلسطین رمز وحدت دنیای اسلام 

دبیر کمیسیون مساعی حمیده با اشاره به موضوع محوری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی فلسطین را رمز وحدت دنیای اسلام دانست و اظهار کرد: ملت مظلوم فلسطین بیش از نیم قرن است که تحت هجوم رژیم صهیونیستی هستند و علی رغم فشارها و تهدیدهای گوناگون همچنان مقاومت می کنند. 

وی در پایان با تأکید بر اینکه آزادی قدس مهمترین مسئله کنونی جهان اسلام است، افزود: تشکیل گروهک های تروریستی نمی تواند نقش فلسطین را در اذهان مسلمانان کمرنگ کند بنابراین تلاش های رژیم صهیونیستی و دولت سعودی در جهت تجهیز تکفیری ها و داعش بی نتیجه است، زیرا همه ما با یهودی سازی فلسطین ابراز مخالفت کرده و در این کنفرانس با تمسک به وحدت بر آرمان آزادی قدس شریف تأکید داریم. 
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد