کد خبر: ۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
متکی با بیان این که در نظر سنجی ها بنده اول بودم تصریح کرد: متأسفانه عده ای تمکین نکرده و روش دیگری را برای انتخاب نامزد اصلح پیشنهاد دادند.
منوچهر متکی به اهمیت وحدت اصولگرایان به عنوان قطب مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: اصولگرایان نیز در روز های آینده به اشتراک نظر پیرامون چگونگی حضور در انتخابات خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منوچهر متکی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل دفتر خبرگزاری رسا در جنوب غرب برگزار شد، حضور ملت در صحنه را خلق کننده حماسه ای سیاسی عنوان کرد و افزود: مشارکت گسترده در انتخابات افزون بر خنثی سازی فتنه های جدید دشمن سبب شکست سیاست زور و فشار استکبار علیه ملت و نظام اسلامی خواهد شد.

وزیر سابق امور خارجه، ناکار آمدی تحریم ها را در گرو حضور پرشور مردم در صحنه دانست و افزود: مشارکت حداکثری سبب تغییر در سیاست عملی آمریکا خواهد شد.متکی به آخرین آرایش انتخاباتی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جریان اصلاحات و کارگزاران به نقطه نظر مشترک و وحدت قابل توجهی رسیده اند.

نامزد احتمالی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: انصراف نامزدهای اصلاحات و کارگزاران به نفع هاشمی مهمترین تحول عرصه انتخابات در روزهای اخیر بوده است.

وی به اهمیت وحدت اصولگرایان به عنوان قطب مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: اصولگرایان نیز در روز های آینده به اشتراک نظر پیرامون چگونگی حضور در انتخابات خواهند رسید.

 متکی به عملکرد هشت ساله دولت در زمان ریاست جمهوری هاشمی اشار کرد و گفت: در این دوران با وجود تلاش در جهت سازندگی و توسعه کشور، مقوله عدالت حلقه مفقوده‌ای بود که در آن سال ها مشاهده شد.

وی با بیان این که ما الگوی توسعه بدون عدالت را نمی توانیم بپذیریم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب دهه هشتاد را به عنوان پیشرفت به همراه عدالت مطرح کردند.

مکتب سازی و انحراف دینی نقطه مشترک دولت دهم و اصلاحات بود
نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری انحراف دولت اصلاحات را حرکت به سمت مکتب سازی و تفسیر دین عنوان کرد و افزود: وظیفه دولت ریاست امور اجرایی است و در قانون اساسی نظام اسلامی، وظیفه برداشت از دین و قرائت صحیح آن به عهده ولی فقیه است.

متکی به ویژگی های بارز دولت نهم و دهم از منظر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: شجاعت در عمل، پرکاری و انجام کارهای بزرگ از جمله اقدامات بی نظیر دولت در هشت سال گذشته بود.نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: متأسفانه دولت دهم نیز درگیر انحرافات دینی و مذهبی دوران اصلاحات شد.

عدم توجه به زیر ساخت ها سبب کودتای قیمت در سال گذشته شد
متکی عدم توجه به تولید ثروت و عدم حمایت از تولید در عرصه های مختلف را از دیگر نقاط ضعف مشترک در دولت دهم با سایر دولت ها عنوان کرد.وی افزود: عدم توجه به زیر ساخت در دولت دهم سبب شد تا سال گذشته شاهد کودتای قیمت در کشور باشیم.

نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به ائتلاف 5 نفره اصولگرایان اشاره کرد و گفت: در این ائتلاف مقرر شد که بر اساس اجماع آرا و همفکری به نتیجه واحد برسیم.

متکی با بیان این که در نظر سنجی ها بنده اول بودم تصریح کرد: متأسفانه عده ای تمکین نکرده و روش دیگری را برای انتخاب نامزد اصلح پیشنهاد دادند.

اصولگرایان باید کاهش نامزدها را در دستور کار خود قرار دهند
وزیر سابق امور خارجه به اهمیت اتفاق نظر در میان اصولگرایان اشاره کرد و گفت: اصولگرایان باید کاهش نامزدها را در دستور کار خود قرار دهند.

متکی به دیپلماسی بین المللی ایران اشاره کرد و ابراز داشت: سیاست نه شرقی، نه غربی به معنای نداشتن رابطه با آمریکا نیست.

وی زیر بار نرفتن به نظرات سلطه طلبانه استکبار را پیام شعار نه شرقی و نه غربی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی باید با غرب رابطه داشته باشد و از ظرفیت اروپا، آسیا و مناطق مختلف جهان بهره برد.

وزیر اسبق امور خارجه موضوع هسته ای را خلل موجود در روابط ایران با غرب دانست و تصریح کرد: ما امروز به حق هسته ای خود رسیده و باید تلاش خود را در جهت کاهش فشارهای اقتصادی به کار گیریم.

دولت یازدهم باید ساماندهی مذاکرات هسته را در دستور کار خود قرار دهد
متکی با بیان این که دولت یازدهم باید ساماندهی مذاکرات هسته ایران را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار داشت: در کنار ساماندهی به مذاکرات تحریم و فشار نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی به رابطه جمهوری اسلامی ایران با روسیه و چین اشاره کرد و افزود: در هیچ زمان روسیه و چین پیشنهاد دهنده قطع نامه علیه ایران نبوده اند.

تأکید بر حق 20 درصدی ایران از آب دریای خزر
وزیر سابق امور خارجه با اشاره به وضعیت دریای خزر در سه دوران قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دولت قاجار آب دریای خزر را برای مصرف قلیان هم قبول نداشت و آن را در اختیار روس ها قرار داده بود.

متکی به ایجاد خط فرضی در دوران پهلوی بر سر دریای خزر اشاره کرد و ابراز داشت: این خط فرضی سهم ایران را در عمل به 11 درصد کاهش داده بود.

وی به تدبیر جمهوری اسلامی ایران در رابطه با دریای خزر اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود هموار بر حق 20 درصدی ملت ایران از آب دریای خزر تأکید داشتند.

وزیر سابق امور خارجه در پایان سخنان خود بیان داشت: در حال حاضر نیز کشور از حق 20 درصد خود استفاده می کند و در صورت تعرض به این میزان جمهوری اسلامی با آنان برخورد می کند.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد