کد خبر: ۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک عنوان شد:
بزودی نامه من درخصوص مسایل اقتصادی خطاب به خانواده‌های ایرانی منتشر می‌شود در این نامه گرانیگاه‌ها و حوزه‌هایی که در آنها مسئله داریم را برشمرده‌ام که بعد از ثبت نام منتشر شود. من متعهد به جایی نیستم و از سوی کسی و برای بازی سیاسی نیامه‌ام و دینی به کسی جز به اعتقاداتم، انقلاب، امام، رهبری، مردم و کشور ندارم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، منوچهر متکی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با بیان این‌که در نبود احزاب در کشور ما، انتخابات فرصتی است برای این‌که مسایل عمده کشور مطرح شود، افزود: اینگونه نشست‌ها باعث تنویر افکار عمومی می‌شود.

وی که بدون مقدمه پاسخ به سوالات دانشجویان را آغاز کرده بود در پاسخ به سوال دانشجویی درخصوص اشتغال و بیکاری گفت: این دو مورد مشکلات جدی و اساسی جامعه و مشکل دوم گرانی و تورم است. آنچه در شهریور و مهر سال گذشته رخ داد افزایش قیمت نبود، بلکه کودتای قیمت بود که به وقوع پیوست.

متکی بر لزوم بازنگری و ارزیابی جدی اقتصاد کشور بویژه در حوزه‌هایی که بر زمین مانده تأکید کرد و افزود: علیرغم این‌که شعارهایی در این حوزه دادیم، اما گام اساسی در رابطه با تحقق آن شعارها برنداشتیم.

وی با بیان این‌که در قضاوت در مورد یک دولت باید انصاف رعایت شود، اضافه کرد: گام های بلند برداشته شده و کارهای انجام شده را صرف نظر از این‌که رییس جمهور کیست و از چه حزب سیاسی است نباید نادیده بگیریم. ما در حوزه‌های عمرانی، پروژه‌های استانی و ملی و ساختارهای زیربنایی کشور در این دولت شاهد برداشته شدن گام های بزرگی بودیم که برخی از آنها جزء اولین‌ها هستند.

وس یادآور شد: تلاش‌های زیادی در دولت های گذشته و دولت فعلی انجام شده که نباید نادیده گرفته شود؛ اما، اقتصاد یک کشور بخش دیگری هم دارد که تولید ثروت است بخشی است که درآمد ملی کشور را بالا می‌برد و در ادامه آن جایگاه معیشیتی خانواده‌ها ارتقا می یابد. اولین هدف گیری‌هایی که در تولید ثروت وجود دارد بیماری‌های مزمن گرانی و بیکاری است.

متکی تصریح کرد: علمای اقتصاد می‌گویند اگر تقاضای کالا و خدمات در کشور بالا برود اما، عرضه کالای منبعث از تولید صورت نگیرد پدیده گرانی و تورم ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: در همه جای دنیا مدیریت در کشورداری و اقتصاد دارای قواعد و چارچوب هایی است. اولین نکته این است که بدانیم اقتصاد یک علم و تخصص است. مشکلات اقتصادی به صورت دستوری برطرف نمی‌شود، اقتصاد یک منظومه است که مولفه های زیادی در آن تاثیرگذارند.

وی افزود: وقتی در مورد نرخ سود بانکی بدون توجه به نرخ برابری پول ملی با ارز خارجی، بدون توجه به تورم، وضعیت بورس، نرخ بیکاری و سایر مولفه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود مشکلات اقتصادی پدید می‌آید.

وی یکی از حوزه‌های مهم ایجاد ثروت را تولید دانست و افزود: بررسی های دقیق میدانی و آماری درخصوص وضعیت اقتصاد، نحوه سیاستگذاری‌ها و نحوه تعامل با تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات نشان می‌دهد سیاست‌های ما در راستای تولید نبوده است.

متکی در بخش دیگری از اظهارات خود در تشریح دلایلش برای ورود به حوزه کاندیداتوری ریاست جمهوری، به تجربیاتی که طی 34 سال گذشته با مشاهده شیوه‌های مختلف کشورداری در ایران و دیگر کشورها کسب کرده است اشاره کرد و با بیان این‌که کشورهایی همچون ترکیه و ژاپن با استفاده از روش‌های موفق اقتصادی امروز، به جایگاه قابل توجهی در اقتصاد دنیا دست یافته‌اند، گفت: در ژاپن دانش آموزان در درس ژاپن شناسی فرهنگ تولید را فرا می گیرند و ما در درس ایران شناسی فرهنگ مصرف را به فرزندانمان می آموزیم.

وی افزود: بزودی نامه من درخصوص مسایل اقتصادی خطاب به خانواده‌های ایرانی منتشر می‌شود در این نامه گرانیگاه‌ها و حوزه‌هایی که در آنها مسئله داریم را برشمرده‌ام که بعد از ثبت نام منتشر شود. من متعهد به جایی نیستم و از سوی کسی و برای بازی سیاسی نیامه‌ام و دینی به کسی جز به اعتقاداتم، انقلاب، امام، رهبری، مردم و کشور ندارم.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد