کد خبر: ۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
در جمع دانشجویان اراک عنوان شد:
آمدن نیامدن های خاتمی و هاشمی بیشتر برای آن است که روی یک فرد معینی اتفاق نظر کنند و باید آگاه باشند که اگر بخواهند بیایند باید بدانند که در یک رقابت سنگین وارد شده اند.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص چگونگی حضور یا عدم حضور هاشمی رفسنجانی در این دوره از انتخابات گفت: از حضور هاشمی در انتخابان خبری ندارم اما حرکت وی برای کسانی که اخبار انتخابات را دنبال می کنند بیانگر تلاش وی برای مرتبط کردن مسائل انتخابات با خود است.

به گزارش خبرنگار مهر از اراک، منوچهر متکی عصر روز سه شنبه با بیان این مطلب در جمع دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش روی کشور افزود: اعتمادی که از نوشته ها در بین مردم ایجاد می شود بیشتر از حرف های شفاهی است لذا تدوین برنامه ای مدون و مشخص لازمه عبور از این مرحله سخت پیش روی کشور است.

دوران سیاست تقابل با ایران تمام شده است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به نقش حماسه سیاسی در پیشبرد اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: حماسه سیاسی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری امسال 2 هدف مهم و اساسی را دنبال می کند که بستر سازی برای حضور گسترده مردم در انتخابات و خنثی کردن همه طراحی های دشمنان یکی از این اهداف مهم به شمار می رود.

متکی با بیان این که حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری به دنیا ثابت می کند که ملت ایران و انقلاب ایران، ملت و انقلابی شکستنی نیست ادامه داد: دستاورد مهم دیگر حماسه سیاسی در بعد روابط خارجی است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان طی 30 سال گذشته و فشارهای تحمیلی بر ایران در این مدت گفت: 30 سال فشارهای سیاسی و اقتصادی و ده سال فشارهای مختلف در بخش هسته ای چه نتیجه ای در بر داشته است؟

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که آیا فکر نمی کنند سیاست تقابل با ایران تمام شده افزود: وقت آن است سیاست تقابل با ایران را کنار گذاشته و سیاست تعامل با ایران را در پیش گیرند.

متکی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تغییر سیاست های آمریکا در قبال ایران طی دوران ریاست جمهوری بیان داشت: تغییر سیاست های آمریکا در قبال ایران اگر چه در حرف موجب خوشحالی مردم می شود اما قضاوت مردم ایران در عملکرد آمریکا خلاصه می شود.

عملکرد عمرانی دولت نهم و دهم قابل تقدیر است

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر این که ارزیابی عملکرد وی از دولت نهم و دهم چگونه است و نقاط ضعف و قوت این دولت را چه می دانید گفت: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه دولت های جدید به عملکرد مثبت دولت های پیشین و دوری جستن از نقاط ضعف دولت ها ی قبل نگاه حکیمانه ای است باید در روند تکاملی دولت ها بدان توجه شود.

متکی با بیان این که هر فرد که در این دوره از انتخابات به عنوان ریاست جمهور کشور انتخاب می شود باید توجه به نقاط مثبت دولت های پیشین را در سولوحه کار های خود قرار داده و از نقاط ضعف آنها دوری نماید افزود:  موفقیت دولت نهم و دهم در اجرای پروژه های عمرانی بزرگ در سطح ملی و استانی قابل توجه است و اجرای پروژه های سدسازی، تولید انرژی و مسکن که در تاریخ ایران بی سابقه است بیانگر این مهم است.

وی با بیان این که حجم انرژی تولیدی کشور قبل از دولت نهم و دهم 36 هزار مگابایت بوده گفت: این رقم در دولت نهم و دهم به مرز 70 هزار مگابایت رسیده است.

کم کاری دولت نهم و دهم در حوزه تولید ثروت جای تامل دارد

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به نقاط ضعف دولت نهم و دهم گفت: کم کاری دولت نهم و دهم در حوزه تولید ثروت جای بسی تامل دارد.

متکی گفت: مشکلات اقتصادی شکل گرفته در کشور اعم از گرانی و بیکاری حاصل بی توجهی دولت به مبحث مهم و ارزشمند تولید ثروت است که موجب شکل گیری کودتای قیمت در شهریور و مهر سال گذشته شد.

وی یادآور شد: این کم کاری و کم توجهی تنها مختص دولت نهم و دهم نیست بلکه در دولت های پنجم، ششم، هفتم و هشتم نیز تمرکزجدی به موضوع تولید ثروت صورت نگرفته است.

کاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص علت مشکلات اقتصادی پیش روی کشور در سفر ایشان به بجنورد گفت: مقام معظم رهبری اگر چه تحریم ها را یکی از دلائل این مشکلات برشمرد اما ایشان هم در این سفر تاکید کردند سوء تدبیرها از علت های درونی در ایجاد مشکلات اقتصادی کشور است.

متکی در ادامه عدول دولت از جایگاه قانونی خود را دیگر نقطه ضعف عملکرد دولت نهم و دهم برشمرد و گفت: عدول دولت از جایگاه واقعی خود که یک جایگاه استراتژیک بود به جایگاهی برای تفسیر مکتب دینی جای تعجب داشت.

وی با بیان این که در صلاحیت دولت نیست خود را وارد تفسیر دین کند افزود:  اگرچه ممکن است دولت آشنایی به تفاسیر دینی داشته باشد اما وارد شدن دولت به این مباحث موجب شکل گیری یک سری انحرافات در کشور شد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت فعالیت دولت در چارچوب تعریف شده قانون اساسی صورت بگیرد گفت: دولت اگر جایگاه خود را در قانون اساسی بداند و وارد مسائل دیگر نشود هرگز شاهد بروز اختلافات بوجد آمده نخواهیم بود .

متکی افزود: دولت ها باید پناه بردن به خدا، داشتن مراقبه و حرکت در مسیرتعریف شده برای خود را در دستور کار قرار دهند تا شاهد بروز چنین ضعف هایی در عملکرد آنها نباشیم.

شعار" مرگ بر آمریکا" کمترین پاسخ ایران به جنایات آمریکا است

کاندیدای ائتلاف 5 گانه در ادامه در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر چگو نگی ارزیابی وی در خصوص روابط ایران و آمریکا و جایگاه فعلی ایران در عرصه بین الملل گفت: طرح موضوع روابط ایران و آمریکا طی 34 سال اخیر بیانگر اهمیت 2 کشور و تاثیرگذاری آنها دارد.

متکی افزود: موضوع رابطه ایران و آمریکا موضوعی است که می تواند با فراهم شدن زمینه های لازم  مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان این که نخستین قدم در تغییر روابط ایران و آمریکا این است که هر دو کشور به اراده سیاسی در این باره برسند ادامه داد: متاسفانه در 28 سال اخیر امریکا علیرغم طرح موضوع برقراری ارتباط با ایران فکر می کند هنوز فشار بر ایران کارساز است و سعی دارد از این راه به اهداف خود دست یابد.

کاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آمریکا باید به این نقطه برسد که دیگر اهرم فشار علیه ایران کارساز نیست و هر گاه این واقعیت را پذیرفت بررسی روابط ایران و آمریکا در دستور کار قرار می گیرد.

دیپلماسی بدون حفظ منافع اقتصادی کشور معنا ندارد

متکی در ادامه در پاسخ به این سوال که تخصص شما در حوزه وزارت خارجه است و چنین متخصصی در صورت برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری چطور می تواند با مشکلات اقتصادی کشور دست و پنجه نرم کند گفت: روابط اقتصادی کشور یکی از مسائل مهمی بود در طول سالهای وزارت خارجه به جد دنبال کرده ام.

وی با اشاره به افزایش سهم صادرات ایران در کشور های اروپایی، همراه کردن تجار و بازرگانان در سفرهای خارجی وزارت خارجه و شناسایی بازارهای بین المللی برای تولید کنندگان داخلی را از جمله عملکردهای خود در حوزه اقتصاد خارجی کشور برشمرد و گفت: ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه نیز با هدف توسعه روابط بین المللی اقتصادی کشور صورت گرفت.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به بررسی کارشناسانه خود از مسائل اقتصادی پیش روی کشور طی یک سال گذشته بیان داشت: مشکلات اقتصادی کشور کاملا رصد شده و در قالب فهرستی مشخص به زودی به خانواده های ایرانی ارائه می گردد.

متکی با اشاره به طرح مشکلات اقتصادی کشور در قالب محور گفت: این مشکلات به بیش از  150 استاد اقتصادی و مدیران اقتصادی کشور ارائه می گردد تا دیدگاه های تکمیلی خود را ارسال کنند.

رفتار هاشمی در انتخابات در شان ملت ایران نیست

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص چگونگی حضور یا عدم حضور هاشمی رفسنجانی در این دوره از انتخابات گفت: از حضور هاشمی در انتخابان خبری ندارم اما حرکت وی برای کسانی که اخبار انتخابات را دنبال می کنند بیانگر تلاش وی برای مرتبط کردن مسائل انتخابات با خود است.

متکی با بیان این که آمدن - نیامدن های هاشمی و رفتار انتخاباتی اش در شان ملت ایران نیست، گفت: ایشان در دوره قبل نیز درابتدا از فردی خواست تا در انتخابات شرکت کند اما بعد از این که این فرد در انتخابات ثبت نام کرد خود ایشان هم در انتخابات ثبت نام کرد.

وی ادامه داد: آمدن نیامدن های خاتمی و هاشمی بیشتر برای آن است که روی یک فرد معینی اتفاق نظر کنند و باید آگاه باشند که اگر بخواهند بیایند باید بدانند که در یک رقابت سنگین وارد شده اند.

فعلا از برکناری خود سخن نمی گویم

وی در ادامه در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص بیان علت برکناری اش از پست وزیر امور خارجه دولت دهم گفت: تا زمانی که من و احمدی نژاد در کسوت یک شهروند عادی نباشیم از چرایی برکناری خود سخنی به زبان نخواهم آورد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اگرچه توضیحاتی مختصر از آنچه میان او و رئیس دولت دهم گذشته داد اما از رسانه های حاضر در جلسه خواست این صحبت ها به عنوان یک درد دل دوستانه منتشر نشود.

متکی در پاسخ دانشجویان مبنی بر بیان جمله ای در مقابل کلمات ذیل این چنین پاسخ گفت:صالحی: وزیر محترم امور خارجه

احمدی نژاد: شخصی که در خط تعریف نمی شود

مهمترین وزارتخانه: اموزش و پرورش و علوم

سفرهای استانی: قالبی خوب که باید در محتوایش تجدید نظر نشود

مشایی: رئیس دبیرخانه جنبش عدم متعهد

جریان انحرافی: مشکلی برای کشور که باید جراحی شود.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد