کد خبر: ۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
مشروح سخنرانی متکی در جمع خبرنگاران گیلان:
متکی به موضع‌گیری دولت احتمالی خود درباره سوریه، لبنان و فلسطین و آمریکا اشاره کرد و افزود: اینکه آمریکایی‌ها درباره ارتباط با ایران چه فکری دارند به خودشان مربوط است اما بنده به عنوان رئیس جمهور آینده از منافع کشور در هر جای جهان دفاع می‌کنم.
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت آینده باید از ظرفیت ولایت فقیه بهره گیرد، گفت: دولت آینده نباید راه‌های اشتباه دولت فعلی را تکرار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر متکی در سفر خود به گیلان در جمع خبرنگاران این استان با گرامیداشت سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: سال حماسه سیاسی فرصت مغتنمی برای تداوم حضور خردمندانه و هوشمندانه ملت ایران در صحنه سرنوشت‌ساز انتخابات است.

*انتخابات 92 دسیسه‌های دشمن را خنثی می‌کند

وی با بیان اینکه انتخابات 24 خرداد 92 دسیسه‌های دشمن را خنثی می‌کند، افزود: آمریکای‌ها با 34 سال تحریم علیه ملت ایران به جایی نرسیده‌اند و این مسئله نتیجه مقاومت ملت ایران در برابر فشارها و  تحریم‌هاست.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه تعدد کاندیداها از یک جریان سیاسی در نهایت موجب ضرر رسیدن به تمام کاندیداهای اصولگرا است، تصریح کرد: اصولگرایان در قالب دو ائتلاف سه و پنج نفره وارد عرصه انتخابات شده‌اند که تیم پنج نفره قبل از اتمام مهلت ثبت‌نام کاندیدای خود را به یک نفر کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به ثبت‌نام یک نفر از ائتلاف پنج‌گانه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، اذعان کرد: خروجی ائتلاف پنج ‌نفره طبق مقبولیت و رأی‌آوری و از طریق نظرسنجی مشخص می‌شود.

*صدا و سیما برنامه‌ای جامع برای انتخابات ندارد

متکی با بیان اینکه در سال حماسه سیاسی باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کرد، گفت: انتقاد به صدا و سیما در حوزه حماسه سیاسی وارد است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه یک‌ ماه و چند روز به انتخابات باقی مانده است برنامه جامعی در رسانه ملی برای حماسه سیاسی پرداخته نمی‌شود.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان تصریح کرد: سفر چهره ‌های سیاسی در این مقطع می‌تواند به خلق حماسه سیاسی کمک کند.

وی با تأکید بر ایستادگی بر اصل انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن و توسعه روابط با کشورها در جایگاه والای در قانون اساسی و سند چشم‌انداز کشورمان، افزود: دستگاه دیپلماسی موظف است با فعال‌ترین دیپلماسی برای تحقق قانون اساسی، سند چشم‌انداز و برنامه پنجم تلاش کند.

متکی اضافه کرد: ایران تنها با رژیم نامشروع صهیونیسم نمی‌تواند رابطه‌ای داشته باشد و دلیل آن در ماهیت و نامشروع بودن این رژیم جعلی است.

وی تصریح کرد: با دیگر کشورها منعی برای برقراری ارتباط نداریم مگر کشوری که در شرایط قطع ارتباط باشد.

*پس از 24 خرداد درباره عزلم صحبت می‌کنم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، با بیان اینکه اوباما با شعار تغییر روی کار آمد اما تغییری در دولتش ایجاد نشد، گفت: اوباما دو نامه به رهبری نوشت که پاسخ یکی از آنها را دریافت کرد.

وی اذعان کرد: اگر اوباما در دوره دوم مسئولیتش نشان دهد که سیاست‌هایش در قبال ایران تغییر کرده است در صورت صلاحدید نظام و رهبری می‌تواند از ارتباط و مذاکره با ایران بهره‌مند شود.

متکی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره نحوه عزلش از وزارت خارجه عنوان کرد: پس از انتخابات 24 خرداد و زمانی که بنده و احمدی‌نژاد دو شهروند عادی هستیم در این باره صحبت می‌کنم.

وی با اشاره به دلیل سکوتش، افزود: دلیل این مسئله غیرشخصی بوده و درکی است که از تشخیص بزرگان دارم و صلاح آنها مورد توجه بنده بوده است.

*71 هزار میلیارد تومان از دو سال گذشته تاکنون به مردم یارانه نقدی پرداخت شد

عضو ائتلاف پنج ‌نفره اصولگرایان با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها در هدفمندی یارانه‌ها طبق قانون باید در پنج سال و به تدریج اجرای می‌شد، خاطرنشان کرد: اجرای هدفمندی یارانه‌ها شجاعت دولت دهم بود و تمام تورمی که به وجود آمده است از هدفمندی یارانه‌ها نیست.

وی با بیان اینکه 71 هزار میلیارد تومان تا کنون در دو سال گذشته به مردم پول داده شده است، یادآور شد: پول نقد یارانه‌ها عرضه و تقاضا را افزایش داده است که اگر به این نسبت به تولید توجه نکنیم موجب افزایش تورم می‌شود.

متکی با تصریح بر اینکه روند کنونی یارانه‌ها باید ادامه یابد، اذعان کرد: هدفمندی یارانه‌ها مانند ساختمان نیمه تمامی است که باید ساخت آن به پایان رسد.

وی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها مانند ساختمان نیمه‌کاره است، اظهار کرد: سهم 30 درصدی تولید که توسط قانونگذار پیش‌بینی شده بود در مرحله اجرایی هدفمندی یارانه‌ها محقق نشد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه توجه به تولید ضرورت اجرای هدفمندی یارانه‌ها بود، افزود: خرید گندم داخل زیر قیمت خوراک دام و در برابر خرید هزار تومانی گندم خارجی حمایت از تولید نیست و کشاورز را برای ادامه تولید سرد و شکننده می‌کند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه افزایش نقدینگی و عدم حمایت از تولید داخل تورم‌زا است، گفت: با افزایش نقدینگی در جامعه با پرداخت نقدی یارانه به مردم تقاضای کالا افزایش یافته است که باید عرضه نیز با آن مناسب شود.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی تولید کالا و محصولات راهبردی، تصریح کرد: محصولات کشاورزی در کشور صنعتی مانند ژاپن نیز دارای اهمیت زیادی است و این کشور با برنامه‌ریزی در زمینه برنجی که می‌تواند با فروش بخش کوچکی از کالای صنعتی به آن برسد را به خودکفایی برساند.

وی با اشاره به سفر اخیرش به تبریز، اذعان کرد: در تبریز 500 واحد صنعتی فعال وجود داشت که از این تعداد اکنون 133 واحد با ظرفیت 30 تا 40 درصدی از کل ظرفیت فعال هستند که این مسئله نگران کننده است.

*وضعیت کشاورزی کشور مطلوب نیست

عضو ائتلاف پنج‌گانه با بیان اینکه خلق حماسه سیاسی ضربه به آمریکا است، گفت: آمریکایی‌ها پس از 34 سال در جریان سیاستمدارانه‌ خود می‌پرسند که سیاست‌های آنها در 34 سال بر انقلاب اسلامی چه تاثیری گذاشته است.

وی تصریح کرد: رسیدن به چنین نقطه‌ای در ایالات متحده می‌تواند نتیجه مقاومت ملت ایران در برابر تهدیدها، تحریم‌ها و... باشد.

متکی با بیان اینکه باید در تولید محصولات راهبردی توجه لازم به حمایت از تولید کنندگان صورت گیرد، اذعان کرد: برنامه‌ریزی برای محصولات راهبردی توصیه رهبری است.

وی وضعیت کشاورزی در کشور را مطلوب ندانست و افزود: کشاورزان به سختی پاسخگوی معیشت خانواده خود هستند و این مسئله با برنامه‌ریزی قابل برطرف شدن است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به تورم و گرانی‌ها، گفت:‌ به طور مثال فردی در خیابان جمهوری تهران برای خرید لباسشویی مراجعه می‌کند و پس از قیمت به دنبال وانتی برای انتقال به منزلش می‌رود و پس از بازگشت با وانت مشاهده می‌کند قیمت لباسشویی 300 هزار تومان افزایش یافته که باید بگوییم بخش عمده‌ای از این افزایش قیمت‌ها حاصل عدم نظارت و مراقبت از بازار است.

*حضور حداکثری برنامه‌های دشمن را بر هم می‌زند

منوچهر متکی در همایش بزرگ حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی در جوامع مدنی است، اظهار کرد: حاکمیت ملت بر سرنوشت خود یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در 34 سال گذشته مردم همواره در عرصه‌های مهم انقلابی حضور داشته و حامی نظام و انقلاب خود بوده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری امسال را با توجه به در نظر گرفتن بسیاری از مشکلات و موانعی که دشمنان برای کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده‌اند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، ادامه داد: حماسه زمانی به وجود می‌آید که ملتی در برابر جنگی نامتقارن قرار گرفته باشند به طوری که با حضور خود موجب به نتیجه نرسیدن توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن ‌شوند.

وی با تصریح بر اینکه برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد اختلال در انتخابات دولت نهم القای مشارکت زیر 30 درصدی بود، اذعان کرد: دشمن می‌خواست با این اتفاق عدم مشروعیت انقلاب ایران را در جهان تشریح کند.

متکی با اشاره به اینکه امسال باید مردم با حضور گسترده خود در عرصه انتخابات نقش‌آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: این امر دو نتیجه مهم به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: نتیجه نخست اینکه حضور حداکثری موجب شکست برنامه‌ها، توطئه‌ها، طراحی‌ها، شیطنت‌ها و دشمنی دشمنان می‌شود و دیگر اینکه آنها که معتقد و منتظر هستند نظام اسلامی به پایان خط برسد، در واقع خود به پایان خط می‌رسند.

*مردم ایران آزادانه انتخاب می‌کنند

وزیر سابق امور خارجه کشورمان، شرکت در انتخابات را یکی از اساسی‌ترین حقوق ملت خواند و گفت: مردم در انتخابات آزاد هستند تا هر که را که می‌خواهند انتخاب کنند اما اقشار پیشرو جامعه مانند دانشگاهیان باید بر استفاده از این حق به دیگران تأکید کنند.

وی دانشگاهیان را مسئول تبیین و تشریح آشنایی دیگر اقشار با حقوق انتخاباتی خود دانست و گفت: نفس حضور در انتخابات، الزامی از الزامات یک جامعه مدنی است که باید با نگاهی دینی به عنوان یک تکلیف دینی محقق شود.

متکی به مناظره بین اوباما و رامینی درباره ایران اشاره کرد و گفت: امروز غرب به این نتیجه رسیده که برای ارتباط با ایران باید از روش‌های دیگری به غیر از اعمال زور و فشار و تحریم استفاده کند به طوری که این امر یکی از اساسی‌ترین مباحث مطرح بین صاحب‌نظران غربی است.

وی با تصریح بر اینکه امروز غرب دریافته است که با زور و تحریم نمی‌تواند در برابر ملت ایران ایستادگی کند، یادآور شد: آنها به دنبال تغییر راهکارهای خود برای تعامل با ایران هستند.

*بنی‌صدر از جایگاه ریاست جمهوری علیه نظام اسلامی استفاده می‌کرد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری برخی از مولفه‌ها و شاخصه‌های رئیس جمهور آینده را برشمرد و متذکر شد: بنی‌صدر نخستین رئیس جمهور کشور پس از انقلاب اسلامی بود که با به چالش کشیدن نظام از جایگاه مدیریتی خود سوءاستفاده کرد.

وی افزود: بنی‌صدر سرانجام مجلس را به این نتیجه رساند که او علیه نظام اسلامی شمشیر را از رو بسته است و همین امر موجب حذف او از صحنه سیاسی شد.

متکی با بیان اینکه گفتمان و میزان جذبه شخصیت کاندیداهای ریاست جمهوری از دیگر ویژگی‌های آنهاست، خاطرنشان کرد: دولت نباید نتیجه انتخابات را تعیین کند بلکه این مردم هستند که با در نظر گرفتن مولفه‌ها و ویژگی‌ها، کاندیدای مورد نظر خود را تعیین می‌کنند.

وی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیروزی در انتخابات از وزرای دولت نهم و دهم استفاده می‌کند یا خیر، اظهار کرد: بنا نداریم که استفاده نکنیم بلکه با در نظر گرفتن توانمندی، تخصص، صداقت و صلاحیت افراد از آنها استفاده می‌کنیم.

متکی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه دولت آینده در کاهش تحریم‌های اقتصادی چه برنامه‌ای دارد، افزود: بحث بروز تحریم‌ها ناشی از مسئله هسته‌ای بود که دشمن راه حل ظالمانه‌ای را به کشور تحمیل کرد و با وجود همکاری دولت خاتمی با اروپا در زمان ریاست جمهوری وی در ماه‌های پایانی، غرب نشان داد که در برخورداری از چرخه سوخت حق قانونی ایران را به رسمیت نمی‌شناسد و این آغاز اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه خارج شدن از حالت تعلیق نطنز و آغاز غنی‌سازی اورانیوم از اواخر دولت خاتمی صورت گرفت، ادامه داد: هشت سال از آن زمان می‌گذرد و ملت ایران سختی‌های فراوانی را متحمل شده است تا بتوانند حقوق خود را اثبات کند.

وی اضافه کرد: ملت ایران با این عمل خود نشان داد که فشار پذیر نیست و برای حمایت از نظام هر سختی را تحمل می‌کند.

متکی با تصریح بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری زمینه برای حل مسئله هسته‌ای ایران فراهم است، اذعان کرد: دولت آینده می‌تواند زمینه برطرف شدن این مسئله را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد تا با حل این مسئله بسیاری از معضلات تحریم‌ها نیز کاهش یابد.

*اشتباهاتی از هاشمی سرزده است

وی درباره نظر خود پیرامون کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی، گفت: هاشمی و دولتش مانند هر سیاستمدار دیگری قابل ارزیابی و نقد است زیرا او قبل و پس از انقلاب اسلامی گام‌های بزرگی برای نظام برداشته است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، افزود: هر چند که اشتباهاتی از هاشمی سرزده است اما آنچه امروز درباره او مطرح است میزان عملکرد او در جریان فتنه 88 بوده که موجب شده جایی برای دفاع از او باقی نماند.

وی توجه به بحث قانون‌گرایی را از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: دست به دست شدن دولت‌ها طبق سلایق دولت‌ها نیست بلکه این مردم هستند که رئیس جمهور خود را انتخاب می‌کنند.

متکی به اعتراضات مردم در جریان انتخابات 88 اشاره کرد و یادآور شد: عملکرد هاشمی در این زمان با رهبری زاویه‌دار بوده است.

وی با بیان اینکه شایسته هاشمی و مردم ایران نیست که بحث انتخابات را به خود گره بزنند، گفت: شایسته نیست هاشمی درباره ورود خود به این عرصه مردم را بر سر دو راهی بگذارد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، اضافه کرد: در صورت ورود به عرصه انتخابات 92 هاشمی باید بداند که رقابت سختی در انتظارش است.

*دولت آینده باید اشتباهات دولت فعلی را تکرار نکند

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ورود گزینه دولت به عرصه انتخابات، ابراز کرد: ورود دولت‌ها به حوزه مکتب‌سازی و ارائه قرائت‌های دینی جزو وظایف دولت‌ها نیست.

متکی ادامه داد: این امر هزاران سال است که بر عهده روحانیون گذاشته شده مانند اینکه پرسش‌های پزشکی را پزشکان و پرسش‌های مهندسی را مهندسان پاسخ گویند.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی قرائت پاسخ‌های دینی بر عهده ولایت فقیه است، تصریح کرد: در دولت هشتم، نهم و دهم این جایگاه به انحراف رفته و دولت جایگاهی برای قرائت‌های دینی و بررسی مکاتب شده بود.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه برای رسیدگی به امور اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم دولت آینده باید بخش‌های بر زمین مانده را مرور کند، دولت آینده نباید راه‌های اشتباه را تکرار کند.

وی افزود: ما در حوزه افتتاح پروژه‌های ملی نمی‌توانیم عمران و آبادانی در کشور به وجود بیاوریم بلکه برای افزایش رفاه زندگی مردم نیازمند افزایش تولید و حمایت از تولیدکنندگان در کشور هستیم.

متکی بروز بحران موجود در اقتصاد کشور را به دلیل حمایت نکردن درست دولت‌های گذشته از بخش تولید دانست و یادآور شد: افزایش تولید افزایش اشتغال را در کشور به همراه دارد.

وی اذعان کرد: زمانی که فردی برای گرفتن مجوز بخشی از عمر خود را در راهرو اداره‌های مختلف می‌گذراند به مرور زمان از روی آوردن به بخش تولید دلسرد می‌شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری متذکر شد: اگر در یک جامعه زندگی مادی مردم تأمین نشود معاد آنها نیز تأمین نمی‌شود.

*دولت آینده وظیفه شناس باشد و از ظرفیت ولایت فقیه بهره گیرد

متکی امروز در جمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید ولایت‌پذیر باشد، اظهار کرد: عدول از جایگاه‌های مدیریتی دلیل برخی از تعارضات نسبت به افراد مختلف است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه جایگاه ایدئولوژی برای تبیین مبانی دینی پیشرفت انقلاب و نظام است، افزود: اگر دولت آینده وظایف خود را بشناسد و از ظرفیت و اقیانوس بیکران ولایت فقیه بهره گیرد برای مدیریت کشور مشکلی پیش نمی‌آید.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اذعان کرد: با سوزن‌بانی درست در جایگاه دولت می‌توانیم قطار نظام اسلامی را در مسیر درست و بدون چالش به حرکت درآوریم.

وی با اشاره به اینکه در زمان مدیریت دولت‌ها بسیاری از مشکلات، بحران و برخی موانع برای پیشبرد اهداف به وجود می‌آید، ادامه داد: دولت با پیروی از ولایت فقیه به عنوان هماهنگ کننده نظام می‌تواند در برابر بسیاری از تنش‌ها مقابله کند.

متکی، ولایت فقیه را نقطه آرام‌بخش و وحدت نظام اسلامی خواند و یادآور شد: زمانی که کار دولت به پرداختن به مسایلی درباره امام زمان (عج) برسد کار روحانیون نیز باید پرداختن به مسایل نان و اقتصاد مردم باشد که این امر موجب بروز مشکل در کشور می‌شود.

*دولت آینده باید قانونمند باشد

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فردی هستند که در 34 سال آشنایی کامل با اهداف نظام اسلامی امروز در جایگاه ولی فقیه قرار گرفته‌اند، افزود: ایشان در گذشته رئیس جمهور بودند و با بسیاری از چالش‌ها و موانع آشنایی کامل دارند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، به پیروی مسئولان و سران قوا از ولایت فقیه تاکید کرد و متذکر شد: اختلاف و جدال بین سران قوا موجب بی‌اعتمادی مردم و سوءاستفاده مدیران میانی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت آینده با در نظر گرفتن قانون و اجرای کامل آن در مدیریت کشور مشکلی نخواهد داشت، تصریح کرد: دولت باید اهداف انقلاب و حدود جایگاه خود را بشناسد.

*بنده به عنوان رئیس جمهور آینده از منافع جمهوری اسلامی در هر جای جهان دفاع می‌کنم

وی به موضع‌گیری دولت احتمالی خود درباره سوریه، لبنان و فلسطین و آمریکا اشاره کرد و افزود: اینکه آمریکایی‌ها درباره ارتباط با ایران چه فکری دارند به خودشان مربوط است اما بنده به عنوان رئیس جمهور آینده از منافع کشور در هر جای جهان دفاع می‌کنم.

متکی ادامه داد: زمانی که آمریکایی‌ها با ده‌ها هزار کیلومتر از خاورمیانه برای خود منافع ملی قائل هستند، بنابراین حق ما است که از منافع کشور خود در سوریه، لبنان و فلسطین دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که در هر جای دنیا برای حفظ منافع کشور خود با تهدیدها مقابله کنیم، ادامه داد: امروز منطق زور در دنیا با نهضت امام راحل دچار مشکل شده است از این‌رو شعار اوباما برای جلب رضایت مردم داخل و خارج از کشورش شعار تغییر بود.

*آمریکا به دنبال جلب رضایت مردم دنیاست

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم آمریکا و دیگر نقاط جهان آمریکا را شکست خورده واقعی در عراق و افغانستان می‌دانند، متذکر شد: صد سال است که یک خاندان بدون برگزاری انتخابات و مردم‌سالاری بر عربستان حکومت می‌کنند و این افراد امروز در سوریه خواستار برگزاری انتخابات مردم‌سالاری هستند.

وی با تصریح بر اینکه آمریکا به دنبال جلب رضایت مردم دنیا است، یادآور شد: به این موضوع شیعیان لبنان و سنی‌های فلسطین و نیز تمام افکار عمومی جهان اذعان دارند.

متکی اجرای هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم را شجاعانه خواند و اظهار کرد: روند کنونی پرداخت یارانه‌ها باید ادامه یابد زیرا قانونگذار در این راستا دو دغدغه مهم دارد که یکی شیب تند قیمت‌ها و دیگری میزان بهره‌مندی مردم از پول یارانه‌ها است.

وی با بیان اینکه دولت تا کنون 71 هزار میلیارد تومان به مردم پول پرداخت کرده است، افزود: قرار گرفتن این پول در دست مردم موجب افزایش تقاضا در بازار شده است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با تصریح بر اینکه 30 درصد یارانه‌ها باید به تولید اختصاص می‌یافت، خاطرنشان کرد: این کار به درستی تحقق نیافته است.

وی ادامه داد: باید در اقتصاد کشور ظرفیت‌های جدیدی به وجود آید و این امر نیز زیر نظر رهبری و توافق دولت و مجلس صورت می‌گیرد.

*برای برقراری روابط با کشورها به جز صهیونیسم منعی نداریم

متکی با اشاره به اینکه تعدد کاندیدای اصولگرایان موجب ضرر دیدن همه کاندیداهای اصولگرا است، تصریح کرد: دوستان اصولگرا در قالب 2 ائتلاف سه‌نفره و پنج‌نفره تصمیم گرفتند که کاندیدای خود را به یک نفر برسانند و بنده به عنوان عضوی از یک ائتلاف پنج‌نفره به همراه دیگر دوستان در این ائتلاف توافق کردیم که طبق مقبولیت عمومی و نظر سنجی و قبل از پایان مهلت ثبت‌نام خروجی واحدی داشته باشیم و از ائتلاف پنج‌نفره یک نفر ثبت‌نام می‌کند و بقیه دوستان عضو ائتلاف در ادامه رقابت متوقف می‌شوند.

وی درباره ارتباط با آمریکا، اذعان کرد: با بقیه کشورها به جز صهیونیسم منعی در برقراری روابط نداریم، مگر کشوری که خود خواهان قطع ارتباط باشد و آمریکا دارای چنین وضعیتی است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، تولید را نسخه شفابخش حماسه اقتصادی در کشور خواند و گفت: دولت آینده باید بسیاری از استخدام‌ها را طبق شایسته سالاری انجام دهد و با پرداخت به موقع حقوق و مزایای بازنشستگان به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی و بیماری برای رفاه حال آن بکوشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیشتر وقت دولت صرف انتصاب مرتضوی به عنوان مسئول تامین اجتماعی شد، خاطرنشان کرد: اکنون 11 میلیون سرپرست خانوار زیرپوشش تامین اجتماعی هستند که باید با پرداخت به‌موقع حقوق رفاه زندگی آنها تامین شود.

متکی با اشاره به بیکاری برخی از بازنشستگان، اذعان کرد: بیکاری در این قشر موجب شده تا برای کسب و کار بسیاری از فرصت‌های شغلی جوانان را نیز اشغال کنند که این امر نیز نیاز به اصلاح و مدیریت دارد.

*برای تأمین هزینه تبلیغاتم از هر کمک بلاعوض استقبال می‌کنم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: تاکنون مغلوب پذیرش هیچ شرطی برای گرفتن کمک از اسپانسرها در تبلیغات خود نشده‌ام.

وی با بیان اینکه از هر کمک بلاعوض و بلا شرطی استقبال می‌کنم، یادآور شد: برای تبلیغاتم از کمک کسی استفاده نکرده‌ام.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد