کد خبر: ۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد رشت عنوان شد:
کاندیدای ریاست جمهوری، به پیروی مسئولان و سران قوا از ولایت فقیه تاکید کرد و متذکر شد: اختلاف و جدال بین سران قوا موجب بی‌اعتمادی مردم و سوءاستفاده مدیران میانی می‌شود.
کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اختلاف و جدال بین سران قوا موجب بی‌اعتمادی مردم و سوءاستفاده مدیران میانی می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر متکی دوشنبه در جمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید ولایت‌پذیر باشد، اظهار کرد: عدول از جایگاه‌های مدیریتی دلیل برخی از تعارضات نسبت به افراد مختلف است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه جایگاه ایدئولوژی برای تبیین مبانی دینی پیشرفت انقلاب و نظام است، افزود: اگر دولت آینده وظایف خود را بشناسد و از ظرفیت و اقیانوس بیکران ولایت فقیه بهره گیرد برای مدیریت کشور مشکلی پیش نمی‌آید.

کاندیدای ریاست جمهوری اذعان کرد: با سوزن‌بانی درست در جایگاه دولت می‌توانیم قطار نظام اسلامی را در مسیر درست و بدون چالش به حرکت درآوریم.

وی با اشاره به اینکه در زمان مدیریت دولت‌ها بسیاری از مشکلات، بحران و برخی موانع برای پیشبرد اهداف به وجود می‌آید، ادامه داد: دولت با پیروی از ولایت فقیه به عنوان هماهنگ کننده نظام می‌تواند در برابر بسیاری از تنش‌ها مقابله کند.

متکی، ولایت فقیه را نقطه آرام‌بخش و وحدت نظام اسلامی خواند و یادآور شد: زمانی که کار دولت به پرداختن به مسایلی درباره امام زمان (عج) برسد کار روحانیون نیز باید پرداختن به مسایل نان و اقتصاد مردم باشد که این امر موجب بروز مشکل در کشور می‌شود.

*جدال سران دو قوه موجب سوءاستفاده مدیران میانی می‌شود

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فردی هستند که در 34 سال آشنایی کامل با اهداف نظام اسلامی امروز در جایگاه ولی فقیه قرار گرفته‌اند، افزود: ایشان در گذشته رئیس جمهور بودند و با بسیاری از چالش‌ها و موانع آشنایی کامل دارند.

کاندیدای ریاست جمهوری، به پیروی مسئولان و سران قوا از ولایت فقیه تاکید کرد و متذکر شد: اختلاف و جدال بین سران قوا موجب بی‌اعتمادی مردم و سوءاستفاده مدیران میانی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت آینده با در نظر گرفتن قانون و اجرای کامل آن در مدیریت کشور مشکلی نخواهد داشت، تصریح کرد: دولت باید اهداف انقلاب و حدود جایگاه خود را بشناسد.

*مدافع منافع جمهوری اسلامی در هر جای جهان هستم

وی به موضع‌گیری دولت احتمالی خود درباره سوریه، لبنان و فلسطین و آمریکا اشاره کرد و افزود: اینکه آمریکایی‌ها درباره ارتباط با ایران چه فکری دارند به خودشان مربوط است اما بنده به عنوان رئیس جمهور آینده از منافع کشور در هر جای جهان دفاع می‌کنم.

متکی ادامه داد: زمانی که آمریکایی‌ها با ده‌ها هزار کیلومتر از خاورمیانه برای خود منافع ملی قائل هستند، بنابراین حق ما است که از منافع کشور خود در سوریه، لبنان و فلسطین دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که در هر جای دنیا برای حفظ منافع کشور خود با تهدیدها مقابله کنیم، ادامه داد: امروز منطق زور در دنیا با نهضت امام راحل دچار مشکل شده است از این‌رو شعار اوباما برای جلب رضایت مردم داخل و خارج از کشورش شعار تغییر بود.

*آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان شکست خوردند

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم آمریکا و دیگر نقاط جهان آمریکا را شکست خورده واقعی در عراق و افغانستان می‌دانند، متذکر شد: صد سال است که یک خاندان بدون برگزاری انتخابات و دموکراسی بر عربستان حکومت می‌کنند و این افراد امروز در سوریه خواستار برگزاری دموکراسی هستند.

وی با تصریح بر اینکه آمریکا به دنبال جلب رضایت مردم دنیا است، یادآور شد: به این موضوع شیعیان لبنان و سنی‌های فلسطین و نیز تمام افکار عمومی جهان اذعان دارند.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد