کد خبر: ۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
در نشست خبری در محل دفتر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان شد:
وی در پاسخ به پرسشی در مورد ائتلاف وی با کاندیداهای دیگر گفت: در حال حاضر دو ائتلاف در بین کاندیداها به وجود آمده است. من در ائتلاف اکثریت اصولگرایان با آقایان ابوترابی، باهنر، آل اسحاق و پورمحمدی هستم و توافق کرده‌ایم که تا پایان مهلت ثبت‌نام‌ها خروجی واحدی داشته باشیم و یک نفر از این گروه برای ثبت نام انتخاب شوند.
یک عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت: در ائتلاف حداکثری به این نتیجه رسیده‌ایم که خروج واحدی داشته باشیم و یک نفر از این گروه تا پایان مهلت ثبت‌نام‌ها برای اعلام نامزدی انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، منوچهر متکی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری در محل دفتر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از محورهای مهم حضور مردم در انتخابات، خنثی‌سازی طراحی‌ها و شیطنت‌های دشمنان ملت و انقلاب است.

وی افزود: مروری بر تحولات و وقایع سال 88 و مسائل به وجود آمده در آن، این نکته را نشان می‌دهد که دشمن در پی برنامه‌ریزی برای ناامیدکردن مردم از حضور در انتخابات است، اما مردم باید با حضور هوشیار و آگاه خود در انتخابات همه تهدیدات را خنثی کنند. بر خلاف آنچه که آمریکا فکر می کرد که ایران به آخر خط رسیده و این در مناظره تبلیغاتی اوباما که بحث ایران را مطرح کرده بود کاملاً مشهود بود اما مردم با شکوه حماسه ای که در 24 خرداد می‌آفرینند آمریکا را در تقابل با جمهوری اسلامی و فشارهای علیه ملت به آخر خط می‌رسانند.

این فعال سیاسی ادامه داد: اکنون زمان آن فرا رسیده است که کاخ سفید بجای تقابل با ملت و نظام جمهوری اسلامی راه تعامل را پیش بگیرد و حضور مردم در انتخابات می‌تواند پایانی برای این تقابل باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های خود برای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: از مهرماه سال گذشته با گروهی از اساتید دانشگاه، وضعیت اقتصاد کشور را مورد بررسی قرار دادیم، آسیب‌شناسی در مورد این برنامه ها و بحث عدالت در حوزه های عمرانی و اقتصادی کشور نتیجه کاری بود که به آن رسیدیم و در دولت یازدهم سعی و تلاش می شود که برخی از مناطق کشور را که در سه بخش خدمات، سرمایه گذاری و ترغیب سرمایه گذاری ضعیف عمل شده است، در اولویت کار خود قرار دهیم. آبادانی بر اساس محور شرق موضوعی است که از سالها پیش در دستور کار بوده اما به دلایل مختلفی این بحث زیاد به آن پرداخته نشده است. آبادانی کشور و اشتغال‌زایی از دیگر برنامه‌ها برای آینده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برابر پرسشی درباره هدفمندی یارانه‌ها پاسخ داد: پرداخت کنونی یارانه نقدی باید ادامه پیدا کند و از مهمترین برنامه های مهم در این رابطه بالا بردن ظرفیت اقتصادی کشور و در اختیار گذاشتن این ظرفیت به مردم است اما در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید گفت که اگر دولت و مجلس برای اجرای دور دوم یارانه ها به توافق برسند، دولت آینده هم ادامه دهنده این قانون است و در غیر اینصورت باید با اجرای برخی برنامه های مهم از جمله بالا بردن قدرت خرید مردم، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم برنامه ویژه ای را برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارنه‌ها اجرا کرد.

متکی درباره نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم نیز گفت: دولت نهم و دهم نقاط قوت زیادی مثل پر کاری، برداشتن گام های بلند در حوزه عمرانی، زیرساخت ها، اجرای سدها، تولید انرژی و بسیاری از پروژه های دیگر داشته است که تعدادی از آنها برای اولین بار در تاریخ کشور اجرا شدند؛ مثلاً در دولت‌های قبلی تولید برق کشور 36 هزار مگاوات بود که در دولت دهم این میزان به بیش از 70 هزار مگاوات رسید اما ورود به برخی از محورها همچون حواشی و حوزه هایی که در صلاحیت و وظایف دولت نبود از جمله بحث های «مکتب سازی» و «ارائه قرائت از دین» بود که برخی نقاط ضعف دولت قلمداد می شود. با وجود اجرای گام های مثبت و بلند در حوزه های آبادانی در کشور، حوزه تولید مغفول ماند.

این عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با نسبی خواندن موفقیت سیاست خارجی ایران در دو دولت اخیر اظهار کرد: در برخی موارد در بحث سیاست خارجی زیاد موفق نبوده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد ائتلاف وی با کاندیداهای دیگر گفت: در حال حاضر دو ائتلاف در بین کاندیداها به وجود آمده است. من در ائتلاف اکثریت اصولگرایان با آقایان ابوترابی، باهنر، آل اسحاق و پورمحمدی هستم و توافق کرده‌ایم که تا پایان مهلت ثبت‌نام‌ها خروجی واحدی داشته باشیم و یک نفر از این گروه برای ثبت نام انتخاب شوند.

متکی درباره دیگر موضوعات اقتصادی اظهار کرد: در حوره اقتصادی مشکلاتی داریم که برخی نهادینه شده و در این حوزه رسوب کرده است و راهکار مهم در این زمینه تولید ثروت و درآمد ملی کشور است که رفاه خانواده ها را ارتقا می بخشد. در این رابطه با برخی از کارشناسان مسائل اقتصادی همچون مدیران و اساتید دانشگاه نشستی داشته ایم و برای خروج از مشکلات اقتصادی برنامه ریزی کردیم که متعاقباً به اطلاع ملت شریف می رسانیم.

این عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان افزود: اقتصاد منظومه‌ای است که باید کل بحث در آن در نظر گرفته شود. برنامه دولت یازدهم باید ایجاد «ولوله» تولید در کشور باشد و این میسر نمی‌شود مگر اینکه موانع تولید را از بین ببریم.

متکی درباره استراتژی غرب در خاورمیانه نیز گفت: استراتژی آمریکا با بیداری اسلامی در حال از بین رفتن است، و زورآزمایی آمریکا در سوریه با مقاومت این کشور در حال پایان یافتن است. پیروزی مردم سوریه آخرین حلقه و پازل شکست آمریکا را در منطقه رغم خواهد زد. آمریکا باید سیاست تقابل خود با ملت های منطقه را با سیاست تعامل عوض کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضور هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی در انتخابات گفت: همه کسانی که در چارچوب نظام و احراز صلاحیت از شورای نگهبان در انتخابات شرکت می کنند باید نقش و رسالت خود را در پویایی کشور انجام دهند اما به نظر می رسد که برخی آقایان با انتخابات بازی های سیاسی خود را انجام می‌دهند که این شایسته نظام نیست و توصیه ما این است که تصمیم خود را جدی بگیرند و با یک رقابت سالم و به دور از حاشیه در انتخابات شرکت کنند.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد