کد خبر: ۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد عنوان شد:
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با اشاره به شرایط اقتصادی فعلی در جامعه تأکید کرد: بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌ها در جامعه ریشه در مشکلات اقتصادی داشته و تورم و بیکاری در زمره برجسته‌ترین معضلات اقتصادی شمرده می‌شود.
منوچهر متکی گفت: باید در حوزه هسته‌ای شفاف‌سازی میان دو طرف یعنی ایران و 1+5 صورت گیرد، در کفه ایران تثبیت حق هسته‌ای و حقوق ملت ایران و در کفه 1+5 ادعاهای آنان مبتنی بر استفاده ایران از انرژی هسته‌ای برای تسلیحات نظامی مطرح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، متکی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم سیاسی آزاد اظهار کرد: سال 92 باید سالی همراه با حل مشکلات جامعه و تداوم ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه‌ها و توطئه‌ها باشد.

وی افزود: دشمنان قسم خورده، نظام دموکراسی را نشانه گرفته و با این مسئله چالش و تنش جدی دارند.

متکی با بیان اینکه پیش از انقلاب به دلیل حضور شاهنشاه و دیکتاتور، نظام دموکراسی حاکم نبوده، خاطرنشان کرد: امروز شاهد انتخابات متعدد در نظام اسلامی هستیم که این انتخابات مبتنی بر حق مردم برای تصمیم‌گیری در مسائل کشور و تعیین سرنوشت خود است.

وی ادامه داد: قشر دانشجویان، نخبگان و دانش‌آموختگان علی‌القاعده باید بر این محور تأکید کارسازانه داشته باشند، دفاع از حق خود و انجام تکلیف در عرصه انتخابات امری ملزم است.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان از انتخابات ریاست جمهوری پس از انقلاب یاد کرد و ادامه داد: 34 سال پیش نخستین رئیس جمهور را که بنی‌صدر بود، روی کار آوردیم و این در حالی است که بزرگ‌ترین دغدغه از حیث سوءاستفاده کردن از جایگاه ریاست جمهوری برای خیانت به نظام در جامعه وارد شد.

وی یادآور شد: پس از برکناری بنی‌صدر در 29 خرداد سال 60 تاکنون 32 سال گذشته و در این مدت دو دوره 16 ساله در انتخابات ریاست جمهوری داشته‌ایم.

متکی تأکید کرد: شهید رجایی، مقام معظم رهبری و هاشمی رفسنجانی، 16 سال نخست انتخابات ریاست جمهوری را به خود اختصاص داده و شاخصه مهم این دوره نبود انتخابات رقابتی شمرده می‌شود.

وی متذکر شد: در 16 سال دوم یعنی سال 76 گفتمان جدیدی در حوزه انتخابات بروز و وقوع یافت و به نوعی شاهد فضایی برآمده از گفتمان نامزدها و مواضع اتخاذ شده از سوی آنان بودیم.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با اشاره به اینکه سابقه و اقبال عمومی تأثیر زیادی بر اثرگذاری گفتمانی نامزدهای انتخاباتی در دوره دوم پس از انقلاب داشته، ابراز داشت: سابقه و کارنامه درخشان و محبوبیت عمومی شاخصه‌هایی است که در جلب و جذب عموم مردم اثربخش است.

متکی از وجود تعارض و چالش‌هایی در حوزه اداره کشور در سالهای اخیر یاد کرد و اذعان داشت: در مقاطعی از دولت‌ها با تنشی روبرو شده‌ایم که ناشی از نادیده گرفتن جایگاه حقیقی رئیس جمهور، دولت و جایگاه ولایت فقیه است.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با اشاره به جایگاه دولت با عنوان جایگاهی استراتژیک در کشورداری گفت: یک رئیس جمهور و دولت وی باید بهترین مدل را برای گره‌گشایی از مشکلات و اداره دولت انتخاب کند.

وی با تأکید بر اینکه ولایت فقیه جایگاهی با عنوان تعریف و تبیین مکتب، دین و سنت را دارد، ادامه داد: کسانی که به جایگاه خود پایبند نبوده و وظیفه‌ای خارج از حوزه تکالیف خود انجام می‌دهند، سبب ناکارآمدی و بروز و ظهور مشکلات در سطح جامعه و دولت می‌شوند.

متکی بیان کرد: انرژی سنگینی در دولت‌های هفتم، هشتم و نهم از بایت تعریف نشدن جایگاه حقیقی رئیس جمهور و دولت، خسارت داده‌ایم که باید این مسئله مورد توجه دولت یازدهم باشد.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با اشاره به شرایط اقتصادی فعلی در جامعه تأکید کرد: بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌ها در جامعه ریشه در مشکلات اقتصادی داشته و تورم و بیکاری در زمره برجسته‌ترین معضلات اقتصادی شمرده می‌شود.

وی، تولید را گره‌گشای اقتصاد و به نوعی ناموس اقتصاد دانست و اذعان کرد: تولید در کشور مظلوم واقع شده و از سویی دیگر فساد اقتصادی بیداد می‌کند؛ در حالی که نقدینگی کشور رو به افزایش است، چرا باید در حوزه تولید ضعف داشته باشیم.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با اشاره به داستان برکناری وی در سفر خود به سنگال گفت: براساس صلاح‌اندیشی مقام معظم رهبری قصه سنگال را فاش نمی‌کنم و این در حالی است که اگر حرف و موضع نادرستی شود، علناً حقیقت را مطرح می‌کنم.

وی، انتخابات در ایران را انتخابات آزاد توصیف کرد و افزود: در انتخابات گذشته موسوی با عنوان اپوزیسیون 13 میلیون رأی آورد و این نشان‌دهنده برگزاری انتخابات آزاد، سالم و مبتنی بر مردم‌سالاری در کشور است.

متکی، اولویت خود را در اداره دولت، اقتصاد، روابط خارجی و روابط بین مسئولان توصیف کرد و اذعان داشت: نزاع میان مسئولان به منزله سمی است که جامعه را فراگیر کرده و تبعات منفی دارد.

وی بیان داشت: در حوزه روابط خارجی و سیاست باید هم حرف خوب زده و هم خوب حرف بزنیم؛ نگاه سیاسی به اعتماد عمومی و جلب رضایت مردمی از اولویت‌های مهم برای توسعه کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: انحراف در رهبری را می‌توانیم در مصر مثال زده و همچنین انحراف در مردم را در آندلس که امروزه به سبب انحرافات تبدیل به اسپانیای امروز شده است.

متکی  تصریح کرد: مسئله انحراف را باید جدی بگیریم؛ انتخابات در ایران انتخابات آزاد و سالم است و مردم در این انتخاب با عنوان تکلیف و حق خود تعیین سرنوشت می‌کنند.

* ناکامی 1+5 در بحث هسته‌ای در برابر ایران

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با 1+5 گفت: در مقوله هسته‌ای ایران اسلامی دست برتر را دارد.

وی ادامه داد: امروز دستاوردهای مهمی در عرصه هسته‌ای داشته‌ایم و به صراحت می‌توانیم اعلام کنیم 1+5 غیر از نشانه‌هایی که آورد به خواسته‌های هسته‌ایش نرسیده و به نوعی ناکام مانده است.

متکی یادآور شد: باید در حوزه هسته‌ای شفاف‌سازی میان دو طرف یعنی ایران و 1+5 صورت گیرد، در کفه ایران تثبیت حق هسته‌ای و حقوق ملت ایران و در کفه 1+5 ادعاهای آنان مبتنی بر استفاده ایران از انرژی هسته‌ای برای تسلیحات نظامی مطرح است.

وی اذعان داشت: ایران از حیث اینکه عضو ان‌پی‌تی است متعهد به آژانس بوده و به صراحت و شفاف مواضع خود را در موضوع هسته‌ای اعلام می‌کند.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان از تعامل دولت هشتم در بحث هسته‌ای با کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس یاد کرد و ادامه داد: دولت هشتم تعلیق انرژی هسته‌ای را پذیرفته بود و این در حالی است که در مرداد ماه 84 بعد از انتخابات ریاست جمهوری پس از دو سال و اندی تعلیق،EU3 (فرانسه، آلمان، انگلیس) بسته پیشنهادی به ما ارائه دادند و نکته مهم این است که در این بسته پیشنهادی حقی برای ایران از حیث غنی‌سازی در نظر گرفته نشده بود.

متکی بیان کرد: باید طراحی کلی در حوزه هسته‌ای داشته باشیم تا بتوانیم تعامل جدی و جدید در این حوزه ایجاد کنیم؛ به صراحت اعلام می‌کنیم از آرای روسیه و چین در قطعنامه‌های 1+5 انتقاد داریم.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد