کد خبر: ۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
در مجسد دارالصفای شهر سقز عنوان شد:
متکی افزود: در مباحث اقتصادی ما با مشکلاتی از جمله گرانی، تورم و توسعه ناهماهنگ مواجه هستیم که بخش عمده آن به مسائلی نظیر تصمیم گیری های شتابزده و غیرعلمی، عدم حمایت جدی از تولید و همچنین بخشی دیگری نیز به تحریم ها و فشارهای خارجی بر می گردد.
سنندج - خبرگزاری مهر: منوجهر متکی بخش زیادی از مشکلات فعلی در کشور را ناشی از تصمیم گیری های شتاب زده و غیرکارشناسی مسئولان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی که از وی به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یاد می شود، صبح امروز در جمع شماری از مردم سقز اظهار داشت: بخش زیادی از مشکلات فعلی کشور به ویژه در بخش تورم و گرانی ناشی از تصمیم گیری های شتاب زده مسئولان و مدیران است.

 وی در این نشست که با حضور حدود 200 نفر و در مجسد دارالصفای شهر سقز برگزاری شد، با اشاره به تنوع فرهنگی و زبانی در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: این تنوع فرهنگی در عین انسجام، دارای فرصت ها و پتانسیل های عظیمی برای نیل توسعه و پیشرفت پایدار در کشور است.
 
وزیر سابق خارجه با اشاره به نامگذاری امسال بنام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: حماسه سیاسی با مشارکت گسترده مردم، حفظ استقلال سیاسی، رفع تحریم ها تحقق می یابد که تلاش براي برگزاري انتخاباتي با شكوه يك وظيفه ملي است و انتظار مي رود كه خردادماه سال جاري بار ديگر حماسه اي تاريخي در كشور ثبت شود.
 
متکی افزود: در مباحث اقتصادی ما با مشکلاتی از جمله گرانی، تورم و توسعه ناهماهنگ مواجه هستیم که بخش عمده آن به مسائلی نظیر تصمیم گیری های شتابزده و غیرعلمی، عدم حمایت جدی از تولید و همچنین بخشی دیگری نیز به تحریم ها و فشارهای خارجی بر می گردد.
 
وی ادامه داد: حمایت از تولید ملی به عنوان نبض اقتصاد ملی و بستر ایجاد اشتغال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این به تدبیر مسئولان، جامع نگری، حذف بوروکراسی و جلب مشارکت مردم و صاحب نظران بستگی دارد.
 
پس از سخنرانی متکی جلسه پرسش و پاسخ با مشارکت حاضران در این نشست برگزار شد که وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل عزل وی به هنگام سفر به سنگال از سوی رئیس جمهور گفت: به دلایل اخلاقی جواب این سوال را نمی دهم تا زمانی که من و آقای احمدی نژاد دو شهروند عادی باشیم و آن موقع مسائل را به صورت کامل بازگو می کنم.
 
متکی در خصوص حضور جریانات مختلف در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری کشور گفت: نشاط سیاسی با حضور همه جریانات در چهارچوب قانون تحقق پیدا می کند و این روند در 30 دوره انتخابات گذشته تکرار شده است و ما قائل به مشارکت حداکثری همه جریان های سیاسی در چهارچوب قانون هستیم.
 
وی درخصوص دیدگاه امنیتی نسبت به کردستان گفت: امنیت بسترساز توسعه است و امنیت پایدار در کردستان هم اکنون وجود دارد و در حال حاضر دیدگاه امنیتی نسبت به هیچ استانی وجود ندارد و لازم است برنامه های توسعه ای با جدیت در سراسر کشور به ویژه استانهای همچون کردستان دنبال شود
 
در ابتدای این مراسم، افشین عزیزی به نمایندگی از جبهه پیروان خط امام و رهبری در شهرستان سقز ضمن ارائه گزارشی از مسائل منطقه از متکی بخاطر سفر به کردستان تشکر کرد.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد