کد خبر: ۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
در مسجد امیرالمومنین شیراز عنوان شد:
جمهوری اسلامی ایران از آغاز مذاکرات هسته‌ای هیچ چیزی را از دست نداده و غرب در این بازی هیچ چیزی به دست نیاورده است.
وزیر سابق امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران از آغاز مذاکرات هسته‌ای هیچ چیزی را از دست نداده و غرب در این بازی هیچ چیزی به دست نیاورده است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز منوچهر متکی چهارشنبه‌ شب بعد از اقامه نماز و مغرب و عشاء در مسجد امیرالمومنین این شهر اظهار داشت: ایران در شرایط فعلی در بحث انرژی هسته‌ای با کشورهای پنج به علاوه یک دست بالا را دارد و می‌تواند از ظرفیت دیپلماسی برای پیشبرد کار خود استفاده کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز مذاکرات هسته‌ای هیچ چیزی را از دست نداده و غرب در این بازی هیچ چیزی به دست نیاورده است.

به گفته وی در دو طرفه کفه ترازو دیپلماسی با غرب دو موضوع قرار دارد یک کفه حقوق حقه ایران و حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته است و در کفه دیگر می‌توان چیزی را گذاشت که از ابتدا نیز برای جمهوری اسلامی ایران هدف نبوده و بارها اعلام شده که ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست.

وی بیان کرد: بنابر فتوای مقام معظم رهبری و اظهارات مقامات عالی کشور ایران به هیچ وجه قصد تولید سلاح هسته‌ای نداشته و ندارد و بنا به گفته برخی از دولتمردان غربی آنها نیز این موضوع را می‌دانند.

متکی تصریح کرد: برای اینکه غرب بتواند چیزی را به عنوان دستاورد فشار بر ایران معرفی کند می‌توان تضمین عدم تولید سلاح هسته‌ای را به آنها داد که بروند به دنیا بگویند نگذاشتیم ایران سلاح هسته‌ای تولید کند.

به گفته وی، ملت‌های دنیا می‌دانند که ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و فعالیت ایران بر اساس قوانین و معاهدات «ان پی تی» و زیر نظر آژانس است.

متکی این نوع دیپلماسی را دیپلماسی گل یا پوچ خواند که دست خالی را باز کرده و گل را در دست خود نگاه می‌داریم.

سالی 8 هزار ویزای درمانی به مقصد شیراز

متکی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شیراز توریست‌درمانی آن است، به گونه‌ای که در منطقه این شهر را دارالشفا می‌دانند.

وی افزود: در دوران مسئولیت در وزارت خارجه دیدیم که در یک سال 8 هزار افزایش ویزا از کشورهای خلیج فارس به ایران رخ داده که پس از تحقیق دریافتیم بیشتر توریست‌درمانی است که برای درمان به شیراز و یا مشهد سفر می‌کنند.

به گفته وی، باید از این ظرفیت عظیم شیراز بهره برد و با برنامه‌ریزی دقیق آن را تثبیت کرد.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد