کد خبر: ۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمومنین در شیراز عنوان شد:
ما باید با عناصر «تدبیر، مقاومت، همدلی و هم‌افزایی» به سمت اقتدار و جایگاه برتر ایران اسلامی در جهان حرکت کنیم و در این مسیر با فناوری و دیپلماسی فعال حرکت کنیم.
وزیر سابق خارجه گفت: ما باید با عناصر «تدبیر، مقاومت، همدلی و هم‌افزایی» به سمت اقتدار و جایگاه برتر ایران اسلامی در جهان حرکت کنیم و در این مسیر با فناوری و دیپلماسی فعال حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، منوچهر متکی در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمومنین در شیراز با بیان اینکه باید جراحی اقتصادی به درستی تعریف شود، گفت: وقتی حضرت آقا بر «مردمی‌کردن اقتصاد» تأکید دارند باید به درستی بدانیم مفهوم این موضوع چیست؟
 
وی با اشاره به اقتصاد در بخش خصوصی بیان کرد: در این نوع اقتصاد 80 درصد آن اعم از تولید، توزیع و تجارت در بخض خصوصی انجام می‌گیرد و دولت نقش نظارتی و اشرافی دارد.
 
وزیر سابق خارجه تصریح کرد: اگر امام راحل(ره) هیچ کاری برای ما انجام نکرده بودند همین که هویت و استقلال ملی و دینی را به این ملت ارزانی داشتند بالاترین نعمت است و باید از این انقلاب تجلیل و حمایت کرد.
 
متکی گفت: مردم ما در هر 22 بهمن علی‌رغم همه مشکلات برای تجلیل از انقلاب به صحنه می‌آیند.
 
وی بیان داشت: در طول 34 سال گذشته دولت‌ها به فراخور ظرفیت خود گام‌هایی را در راه تعالی جمهوری اسلامی گذاشته‌اند که البته توانی که دولت نهم و دهم در راه خدمتگذاری به ملت گذاشت، بی‌سابقه بود.
 
این فعال سیاسی در عرصه دیپلماسی با تاکید براینکه در عین حال نباید همه مشکلات را متوجه فشارهای خارجی بدانیم، عنوان‌ کرد: باید در داخل نیز تدبیر شود و برای دولت نیز در تدبیر برای قیمت‌های جدید آرزوی موفقیت کرد.
 
متکی گفت: اگر در لجام‌گسیختگی قیمت خودرو همه صحبت می‌کنند اما دولت باید تدبیر کند که چطور این لجام‌گسیختگی به وجود آمده است.
 
وی تصریح کرد: استفاده از تجارب دیگران در امر کشورداری و اقتصادی ضروری است و این از استنادات دین مبین اسلام است؛ ما حکومتی سکولار نیستیم و ریشه حکومت ما اسلامی است، اما نباید از تجربه‌های علمی و مستند غافل بود.
 
این فعال اصولگرا بیان داشت: ثبات در تصمیم‌گیری از دیگر مواردی است که حضرت آقا در بحث اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند.
 
متکی گفت: ما در کشور برنامه 20 ساله تدوین کرده‌ایم که حضرت آقا، آن را تایید کرده‌اند و همه برنامه‌های 5ساله و بودجه‌های یک‌ساله براساس آن تدوین می‌شود و اگر دولت‌ها به سمت ان حرکت کنند یک انطباق است و اگر نه، یک اشتباه.
 
وزیر سابق خارجه در بخش دیگری از سخنان خود به بحث هسته‌ای اشاره و بیان کرد: غرب به این دلیل با این مبحث مخالف است که نمی‌خواهد ایران در هیچ زمینه‌ای به فناوری علمی برسد و در واقع ایران این توازن کشورهای ابرقدرت را برهم زند.
 
متکی گفت: آنها خود می‌دانند ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست و 34 سال است که با انواع فشار و تبلیغات و شعارهای دروغ به دنبال شکست حکومت اسلامی هسند اما ناکام می باشند.
 
وی تصریح کرد: ما باید با عناصر «تدبیر، مقاومت، همدلی و هم‌افزایی» به سمت اقتدار و جایگاه برتر ایران اسلامی در جهان حرکت کنیم و در این مسیر با فناوری و دیپلماسی فعال حرکت کنیم.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها: شیراز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد