کد خبر: ۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲
در همایش بررسی نقش نهم دی ماه در مناسبات بین المللی در قم عنوان شد:
متکی با تاکید براینکه مردم به مدیران ارادت مشروط دارند، اظهار داشت: فتنه 88 یکی دیگر از ترکش دشمنان نظام و هم پیمانان آنها برای از بین بردن یکپارچگی و وحدت مردم هوشمند نظام بود.
قم - خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه دولت نهم، شرط اسلام و مردم داری مسئولان را برای ملت ایران مهم خواند و گفت: مدیران باید بدانند محبوبیت‌ها و مسئولیت‌ها مشروط است و مردم به مدیران ارادت مشروط دارند.

به گزارش خبرنگار مهر،‏ منوچهر متکی عصر جمعه با حضور در همایش بررسی نقش نهم دی ماه در مناسبات بین المللی که به همت کانون خادم الرضا(ع) در سالن اجتماعات دارالشفاء قم برگزار شد، گفت: حماسه نهم دی ماه انقلاب اسلامی ایران را از هرجهت واکسینه و بیمه کرد.


فرصت آزمون و خطا در کشور وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه سران فتنه در آزمون دموکراسی در پیشگاه مردم شرمنده شدند‏‏، اظهار داشت:‏‎‍ِ مردم ایران در جایی که ببینند آرمان ها و ارزش های نظام و انقلاب زیر سئوال می‌رود با هیچ کسی تعارف ندارند و به رغم همه مشکلات موجود مانند حماسه نهم دی به خروش خواهند آمد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه باید مدیران کشور نگذارند فشارها و تحریم های دشمن بر بدنه نظام و مردم وارد شود، گفت: الان در شرایطی هستیم که فرصت آزمون و خطا نداریم و باید مسئولان مراقب رفتار و صحبت‌های خود باشند.

حضور 40 میلیونی در انتخابات 88 فرصت بین المللی بود که از دست رفت

وی با انتقاد از عملکرد سران فتنه در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم گفت: چرا به مردمی که سال‌ها به شما اعتماد کرده بودند و در عرصه‌های مختلف پشتیبان شما بودند را رها کردید و طعم شیرین حضور میلیونی را به کام ملت تلخ کردید.

متکی با تاکید بر اینکه حرکات و رفتارهای معترضان به انتخابات فرصت قدرت نمایی جمهوری اسلامی را در فضای بین المللی گرفت، گفت: به عنوان یک دیپلمات شاهد بودم که سردمداران غربی چقدر برای این آشوب‌ها و عنادهای آقایان خوشحال بودند و فتنه‌گری می‌کردند.

وی حضور 85 درصدی در دهمین دوره انتخابات را بعد از رفراندوم 12 فروردین سال 58 بی نظیر بی نظیر خواند و گفت: اگر آقایان می‌گذاشتند که از حضور 40 میلیونی مردم در عرصه سیاست خارجی بهره برداری های لازم را ببریم نقشه‌های شوم دشمنان را به نحو احسن و سر فرصت باطل می‌کردیم و اینقدر به اضطراب و مشکل بر نمی‌خوردیم.

وزیر سابق امور خارجه، فتنه گری در انتخابات ریاست جمهوری را ظلم به نظام و رهبری عنوان کرد و ادامه داد: شما همان کسانی بودید که در سال‌های گذشته شاهد بودم که در سیاست خارجی می‌خواستید حرف مقام معظم رهبری زمین بخورد و به دنبال خودسری‌های خودتان بودید.

وی حماسه مردم در نهم دیماه را خروش خودجوش میلیون‌ها عاشورایی تعبیر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فتنه گران را از همان اوایل انقلاب با سعه صدر تحمل کردند و بالاخره طومار برخی از آنها با در روز نهم دی ماه به واسطه نورانیت و حقانیت اباعبدالله حسین(ع) در هم پیچیده شد.

متکی با تاکید براینکه مردم به مدیران ارادت مشروط  دارند، اظهار داشت: فتنه 88 یکی دیگر از ترکش دشمنان نظام و هم پیمانان آنها برای از بین بردن یکپارچگی و وحدت مردم هوشمند نظام بود.

وی با تشریح این مطلب که انقلاب اسلامی ایران قدرت الهام بخشی دارد، گفت: کشورهای وابسته منطقه با زر و زور تلاش می‌کنند تا تاثیر کلام بر روی ملت هایشان داشته باشند که تاکنون موفق نشده اند. اما امام خمینی(ره) بدون هیچ سلاح و هزینه ای تحولی عظیم در ملت های مسلمان و روشنگر منطقه ایجاد کرده است.


استکبار جهانی باید دنبال تعریف جدیدی ازاستراتژی در خاورمیانه باشد

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید براینکه آمریکا و استکبار جهانی باید دنبال تعریف جدیدی ازاستراتژی در خاورمیانه باشد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران جغرافیا و ابعادی فراطبیعی و انسانی دارد و چون هدف مقدس و رهبری نورانی دارد در تحلیل های مادیگرایانه غربی نمی گنجد.

وی با اشاره به عنادها و دشمنی های مستدام استکبارجهانی علیه ملت ایران‏، گفت: دشمنی و رذالت خصم از همان طلوع خورشید لایتناهی اسلام بوده اما هیچگاه این شیطنت ها و نامردی ها به دلیل نور و گوهر اصیل اسلام کارساز نبوده و نخواهد بود.

متکی با بیان اینکه دشمنی های ابرقدرت ها ظاهر و شکل فریبنده گرفته است، گفت: لیبرال دموکراسی غرب با شعارهای فریبنده و به نام عدالت و آزادی جنایت ها و رذالت های فراوانی در یک صدساله اخیر رقم زده است.

وی با بیان اینکه کوس رسوایی استعمارگران از دهه هفتاد میلادی با ظهور انقلاب اسلامی زده شده است، گفت: مشخصه شاخص تمام ابرقدرتهای نو و کهنه سلطه طلبی و تمامیت خواهی است.

این کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به اینکه در 50 سال اخیر استکبار جهانی با تغییر موضع خود به دنبال مدیریت نرم کشورهای جهان سوم است، اظهار داشت: آنها در سال های اخیر با تربیت رهبران دیکتاتور مآب بومی در تلاش بودند که افکار و اهداف شوم خود را بر سر ملتهای ضعیف منطقه دیکته کنند.

وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی طومار استعمارگران تجدد طلب و نوین را درهم پیچید‏، گفت: آنها آنقدر به خود و سرسپردگی محمد رضا پهلوی مطئمن بودند که به ذهن کوتاه خودشان راه نمی دادند که یک روز شاه معلون مغلوب ملت ایران به رهبری یک روحانی وارسته و مقدس شود.

پرده برداری از توطئه آمریکا علیه ملت سوریه

متکی با بیان اینکه بعد از انقلاب ایران هراسی در دستور کار مدعیان دموکراسی قرار گرفت، گفت: هرگاه که عرصه حق و باطل شفاف باشد، خیلی زود حقانیت و نورانیت جمهوری اسلامی آشکار می‌شود.

وی با برشمردن نقشه های شوم دولت آمریکا در افغانستان و عراق گفت: اکنون آمریکا با بسیج مخالفان دولت بشار اسد بسیاری از تروریست ها و خشک مغزان کشورهای اطراف را علیه مردم سوریه مجهز کرده است اما شک نکنید که این پروژه مانند دیگر عملکرد آمریکا رو به شکست است.

وزیر امور خارجه در دولت نهم با بیان اینکه مشتی باصطلاح خود می‌خواستند با فتنه انگیزی در عاشورای سال 88 نور انقلاب را خاموش کنند، گفت: آرامش و نورانیتی که در جبهه حق بود باعث شد این فتنه نیز مانند دیگر فتنه‌های بعد از انقلاب ناکام و نابود شود.

وی با تاکید براینکه سران قدرت طلب استکباری با مسلمانان مشکل دارند، گفت: هرگاه که آزادی و عدالت در راستای منافع آنها باشد آن را در بوق و کرنا می کنند اما وقتی که مسلمانان در هرجای این جهان هستند می‌خواهند مستقل و آزاد باشند با شیطنت مدعیان دموکراسی مواجه می‌شوند.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد