کد خبر: ۱۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۴
دبیر کل سازمان همکاری اسلامی پیش از شروع گفتگوهای رسمی و موضوعی خطاب به آقای احمدی نژاد اظهار داشت: «مرحوم پدرم همیشه به من توصیه می کرد اعتدال در حرکت لازم است» و بعد به فارسی اضافه کرد...
آقای اکمل الدین احسان اوغلو، که از سال 2005 میلادی دبیر کلی سازمان همکاری اسلامی (سازمان کنفرانس اسلامی) را بر عهده دارد، اهل ترکیه و دارای مطالعات اسلامی و مسلط به زبان های عربی و انگلیسی بوده و کمی نیز فارسی می داند.

ایشان از لحاظ شخصیتی فردی جدی، صمیمی، نکته سنج و بذله گو بوده که در مدت همکاری اش در سازمان کنفرانس اسلامی گام های قابل توجهی برداشته است.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در یکی از سفرهای خود به تهران در خردادماه 1385 با رییس جمهور کشورمان دیدار نمود. احسان اوغلو در این ملاقات و پیش از شروع گفتگوهای رسمی و موضوعی خطاب به آقای احمدی نژاد اظهار داشت: «مرحوم پدرم همیشه به من توصیه می کرد اعتدال در حرکت لازم است» و بعد به فارسی اضافه کرد: «آهسته و پیوسته».

احسان اوغلو در حقیقت به دنبال ترغیب رییس جمهور به رفتاری منعطف در روابط خارجی بود.


آقای احمدی نژاد بلافاصله در پاسخ گفت: « مرحوم پدر من هم، همواره به من می گفت تو یک مهندس هستی! بجای اینکه پله ها را یکی یکی طی کنی خوب است یک آسانسور (بالابر) بسازی و مسیر را سریع تر طی کنی».

در این هنگام آقای احسان اوغلو به من روی کرد و به فارسی گفت: «آقای رییس جمهور خیلی زیرک هستند».

send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
رجبی
|
Russian Federation
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
درود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد