کد خبر: ۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
امروز بسیج نه یک آدرس که یک فرهنگ است. امروز بسیج در برند بین المللی آن به مقاومت تفسیر می شود: 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و ... .
روزهای آغازین آذرماه در سال 1358 بود. در دبیرستان های بندرگز تدریس می کردم. در عین حال با دوستانی که سپاه پاسداران بندرگز را تشکیل داده بودند به ویژه برادرم آقای عباس محمدی فرمانده سپاه که با یکدیگر همکلاسی و هم دوره سربازی (سپاهی دانش) بودیم همکاری می کردم.

در آن زمان در شورای فرماندهی سپاه بندرگز در حوزه فرهنگی و آموزشی حضور داشتم. آقای محمدی از جمله نیروهای متدین و انقلابی شهر بود که نقش موثری در شکل گیری تظاهرات علیه رژیم شاه و نیز پیگیری جلسات دینی داشت.

اطلاع دادند که سپاه نماینده ای را برای حضور در جلسه مهمی که در تهران تشکیل می شود اعزام نماید. نهایتا اینجانب به همراه دیگر نمایندگان سپاه در شهرهای مختلف استان راهی تهران شدیم. جلسه در پادگان بزرگی برگزار شده و اجتماع با شکوهی ترتیب داده شده بود.

فرماندهان و جمعی از از مسئولین وقت در این مراسم حضور داشتند. تیمسار ظهیرنژاد رئیس ستاد مشترک ارتش آغاز سخن نمود و گفت رهبر کبیر انقلاب و فرماندهی کل قوا مقرر کردند که نسبت به تشکیل سازمانی به نام «بسیج مستضعفین» اقدام شود و شما از سراسر کشور دعوت شدید تا ضمن ابلاغ این پیام اجرای آن را بر اساس دستورالعمل هایی که صادر می شود بر عهده گیرید. سخنران دیگر جلسه فرمانده کل سپاه بر ابعاد مردمی بسیج در پیام امام تاکید نمود.

شاید آن روز در غرس این نهال کسی افق های دور دست انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی را نمی دید که برای ماندگاری و پیشرفت آن نیازمند ظرفیت سازی برای اهداف انقلاب اسلامی هستیم. لشکر مخلص خدا در مدرسه عشق حضرت روح الله (ره) امروز در هدایت های هوشمندانه رهبری انقلاب نه فقط در عرصه یک ارتش مردمی بلکه در اغلب عرصه های غیر نظامی و مورد نیاز کشور و در عمق همه اقشار به شجره طیبه ای بدل شده است که اصل آن ثابت و شاخه های آن سر به آسمان دارند.

امروز بسیج نه یک آدرس که یک فرهنگ است. امروز بسیج در برند بین المللی آن به مقاومت تفسیر می شود: 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و ... .

send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها: بسیج
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد