کد خبر: ۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
در جمع دانشجویان گلستانی عنوان شد
دو کشور ایران و آمریکا دو پرونده قطور (34 و 37 ساله ) دارند و بازسازی رابطه این دو کشور نیاز به زمینه سازی دارد.
وزیر سابق امورخارجه گفت: موضوع ایران و آمریکا موضوعی حزبی نیست بلکه پروژه ای ملی است.

به گزارش خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» از گرگان، منوچهر متکی در نشستی با موضوع  "بررسی مسایل سیاسی روز"  در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان در خصوص انتخابات آمریکا اظهار داشت: نتیجه انتخابات آمریکا شالوده عدم شاخص مناسب برای انتخاب است.
 
وی تصریح کرد: تعداد آراء مردم به  رامنی  بیشتر ازاوباما، نماینده دموکرات  بود اما شاخص حزبی- ایالتی که انتخابات آمریکا را مدیریت می کند اوباما را دوباره در رأس قرار داد.
 
ترک برداشتن سنگ فرش آمریکا و متحدانش در کشورهایی که بیداری اسلامی  در آنها جلوه گری می کند.

متکی افزود: از دستاوردهای ریاست جمهوری آمریکا در 4 سال گذشته این است که مسائلی که آمریکا در خاورمیانه با آن درگیر بود دچار شکاف عمیق تری شد .
 
وی خاطرنشان کرد:  افزایش بدهی آمریکا و شکاف داخلی- اجتماعی نیز بین لاتین تبارها و جمهوری خواهان از دیگر دستاوردهای ریاست جمهوری اوباما بوده است.
 
وزیر سابق امورخارجه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع رابطه ایران و آمریکا پرداخت و گفت: موضوع ایران و آمریکا موضوعی حزبی نیست بکه پروژه ای ملی است.
 
متکی اظهار داشت: پس از انقلاب ، موضع گیری هر حزب (اعم از چپ و راست) در جهت مناسبات ایران و آمریکا با افشاگری حزب رقیب نیمه تمام به پایان می رسید.
 
وی افزود: دو کشور ایران و آمریکا دو پرونده قطور (34 و 37 ساله ) دارند و بازسازی رابطه این دو کشور نیاز به زمینه سازی دارد.
 
وزیر سابق امورخارجه  تصریح کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری در شیراز ، عدم رابطه ما و آمریکا تا ابد نیست و این نشلن می دهد که این رابطه نیازمند بررسی است.
 
متکی افزود: در این راستا با حل مسائلی می توان این رابطه را بازسازی کرد و یکی از مقدمات این رابطه وجود اراده سیاسی در طرفین رابطه است.
 
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که  درواشنگتن هنوز اراده سیاسی لازم برای رابطه با ایران وجود ندارد چراکه تفکر  آنان بر این است که اهرم فشاری برای سلطه گری به ایران هنوز وجود دارد.
 
وزیر سابق امورخارجه در پایان گفت: ما در روابط خارجی باید مواظب باشیم تا فقدان گفتمان به ما تحمیل نشود، دراین گونه موارد کار دیپلمات سازش نیست بلکه مذاکره کردن و بیان مواضع خود البته به زبان دیپلمات است.
 
این نشست به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها: اوباما ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد