کد خبر: ۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه روز قدس در قزوین عنوان شد:
باید گفت این طفلی که می خواهند زایمان کنند در درون رحم مرده است و این تنفر به رژیم صهیونیستی است که روز به روز بیشتر می شود و این امر برای حامیان این رژیم قابل مشاهده و ملموس است به طوری که اگر دیروز جنگ سنگ با گلوله بود امروز با موشک مقابل موشک می ایستند.
منوچهر متکی گفت: معامله قرن به افتضاح قرن و شکست از پیش محکوم است و به نتیجه ای نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر متکی» در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه 10 خرداد که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: قزوین شهر بزرگانی است که جهان اسلام و ملت بزرگ ایران از پیام و درس و بحث آنها بهره مند بوده اند، قزوین شهر رشادت ها، شهادت ها و شهر بیش از 3 هزار شهید و شهر تقدیم رئیس جمهور شهید به اسلام و انقلاب است.

 وزیر اسبق امور خارجه کشورمان ادامه داد: امروز روز قدس است و قدس امسال هیمنه و نقش آفرینی بیشتری نسبت به سال های دیگر دارد و امسال چه اتفاقی می خواهد رخ دهد که فریادهای شما در روز قدس ایران اسلامی بنا است باطل سحر او باشد.
 
وی اضافه کرد: تا شکل گیری رژیم غیرمشروع صهیونیستی تلاش 31 ساله ای صورت گرفت و در طول این 31 سال فشارها، کشتارها، ترورها و اخراج ساکنان اصلی سرزمین فلسطین و جایگزین کردن آنها توسط افرادی با ملیت ها دیگر و یک غصب به معنای واقعی رخ داد.

متکی افزود: بعد از 31 سال و از سال 1917 تا 1948 که رژیم صهیونستی شکل گرفت، برنامه ریزی جدیدی برای این رژیم به عمل آمد که چند هدف را دنبال می کرد که در راس آنها مشروعیت بخشی به این رژیم نامشروع قرار داشت، در بازه زمانی 1948 تا 1979 و در یک دوره 31 ساله هم حامیان غربی به خصوص انگلیس، آمریکا و اروپا تلاش کردند تا این رژیم به عنوان برتر منطقه وآقای منطقه شناخته شود.

وی اعلام کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک دوره 40 ساله بر این رژیم گذشت که بررسی این دوره های مختلف درس آموز است؛ حامیان رژیم صهیونیستی تلاش کردند تا این موضوع را نهادینه کنند که این رژیم مانند سایر رژیم ها است و بیشترین حمایت ها و دفاع ها نظامی را از او داشتند.

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به وعده های روسای جمهور آمریکا در ادوار مختلف برای حل مسئله فلسطین عنوان کرد: جرج بوش در سال 2006 اعلام کرد 2 سال بعد مسئله فلسطین حل نهایی می شود، اوباما در نخستین نطق خود گفت ما سال آینده، حل نهایی مسئله فلسطین را به جهانیان اعلام می کنیم و در واقع از سال 1967 حرکت سازش آغاز شد و تا سال 2008 و 2009 و هیچ اثری از حل مسئله فلسطین ایجاد نشد.

 متکی با اشاره به سیاست های ترامپ اظهار کرد: آقای ترامپ محصول 2 دهه شکست سیاست های آمریکا است، آمریکایی ها هر روز در جبهه های مختلف با شکست مواجه بودند و در انتخابات ریاست جمهوری، ترامپ توسط عوامل پشت صحنه با این نگاه انتخاب شد  که چهره جدیدی از آمریکا به دنیا ارائه دهند نه آمریکای شکست خورده، نه آمریکایی که حرف هایش هیچ کجا مورد قبول نیست و اقداماتش موجب پیروزی نمی شود و ترامپ را روی کار آوردند کسی که شعارش این بود باید رهبری جهان را به آمریکا برگردانیم.

 وی توضیح داد: در حوزه سیاست خارجی همه منتظر بودند ببینند که ترامپ چه اقداماتی را انجام می دهد زیرا ترامپ با چهار موضوع فلسطین و خاورمیانه، کره شمالی، ونزوئلا و تعامل با جمهوری اسلامی مواجه بود.

 وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: ترامپ همه نظریه پردازان خود را جمع کرد و شعار جدیدی مطرح کرد به نام معامله قرن و ادعا کرد با معامله قرن که قرار است نشست آن 20 روز دیگر در بحرین برگزار شود و مشکل 100 ساله فلسطین را حل کنند و قرار است به طور جامع همه مسائل فلسطین را حل کنند.

 وی تأکید کرد: باید گفت این طفلی که می خواهند زایمان کنند در درون رحم مرده است و این تنفر به رژیم صهیونیستی است که روز به روز بیشتر می شود و این امر برای حامیان این رژیم قابل مشاهده و ملموس است به طوری که اگر دیروز جنگ سنگ با گلوله بود امروز با موشک مقابل موشک می ایستند.

 متکی ادامه داد: امروز ملتی با اخلاص، با زبان روزه و با وجود همه مشکلاتی که دارند، فقط برای اسلام و حفظ پیام ماندگار امام در روز قدس به خیابان ها آمده و شکوه عظیمی در جای جای ایران آفریدند و این نیت ها بازتاب و عکسل العمل دارد و باید گفت معامله قرن به افتضاح قرن و شکست از پیش محکوم است و به نتیجه ای نخواهد رسید.

 وی تصریح کرد: یکی از سیاست های ترامپ تولید بحران است و بعد صورت حساب برای دریافت پول و فروش اسلحه دارد.

 وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به سیاست ترامپ در تحریم ایران اظهار کرد: در سال 2018 ترامپ گفت تحریم سخت علیه ایران انجام داده و فروش نفت ایران را به صفر می رسانیم ولی دیدند ایران تسلیم نخواهد شد و این امر برای انها روشن شد.

 وی افزود: سخنانی که ترامپ بیان می کند بخشی شیطنت بوده و بخشی هم برآمده از آثار مقاومت ملت ایران است، ترامپ در ژاپن بیان کرد که ما با ایران مشکلی نداریم و مسئله ما فقط سلاح هسته ای است آنها با این موضوع قصد دارند چندین سال فشار تبلیغاتی علیه ایران ایجاد کنند که در نهایت این امر بعد از 12 سال به مذاکره ختم شود و در نهایت آنها به مفاد این مذاکره عمل نکنند.

 متکی خاطر نشان کرد: مردم ما یک موضوع را محور اعتقادی قرار داده اند و آن این است که کلام ولایت برای ما حجت شرعی است و ما بر اساس اعتقادمان می گوییم آنچه رهبری می گوید؛ این تبعیت خالصانه و مومنانه ملت ایران از رهبری باید سرلوحه کار و عمل مسئولان باشد.

 وی یادآور شد: مقام معظم رهبری می فرمایند اقتصاد مقاومتی راهگشا است و باید یکصدا شویم و اجماع ملی یعنی وحدت  در خصوص نقشه راه داشته باشیم. 
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها: روز قدس ، معامله قرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد