کد خبر: ۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
اگر آیت‌الله رئیسی قصد ورود به انتخابات داشته باشند، شورای وحدت روی ایشان اجماع نظر خواهد داشت و شورای ائتلاف و جبهه پایداری هم همراهی می‌کنند./ ما سخن از وحدت تشکیلاتی و سازمانی نداریم؛ زیرا شورای ائتلاف یک تشکیلات نیست بلکه عمدتاً یک قرارگاه انتخاباتی است و در انتخابات ظهور و بروز پیدا می‌کند و حرکت‌هایی را قبلاً در قالب جمنا و امروز در قالب شانا انجام می‌دهد.
سخنگوی شورای وحدت گفت: اگر آیت‌الله رئیسی قصد ورود به انتخابات داشته باشند، شورای وحدت روی ایشان اجماع نظر خواهد داشت و شورای ائتلاف و جبهه پایداری هم همراهی می‌کنند.

منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: دوستان ما در شورای ائتلاف علت شکل‌گیری شورای وحدت را بعد از هشت دور مذاکراتی که جریان داشته به خوبی می‌دانند و ما نمی‌خواهیم به دلایل آن بپردازیم.

وی با بیان این‌که شورای وحدت از ساختاری دموکراتیک و شفاف برخوردار است که با مشارکت قوی احزاب، اقشار و جامعه روحانیت مبارز شکل گرفته است، گفت: شورای وحدت در عمر کوتاه سیاسی خود، توانسته آورده‌های خوبی را از اعتماد و سازماندهی نیروهای علاقه‌مند در تهران و سایر استان‌ها به وجود آورد.

سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد: اگر اراده عملی در شورای ائتلاف برای در کنار هم قرار گرفتن و تجمیع ظرفیت‌ها وجود داشته باشد، ما هم حاضر به تجمیع ظرفیت‌ها خواهیم بود و این اراده به طور قوی در شورای وحدت وجود دارد.

متکی افزود: ما سخن از وحدت تشکیلاتی و سازمانی نداریم؛ زیرا شورای ائتلاف یک تشکیلات نیست بلکه عمدتاً یک قرارگاه انتخاباتی است و در انتخابات ظهور و بروز پیدا می‌کند و حرکت‌هایی را قبلاً در قالب جمنا و امروز در قالب شانا انجام می‌دهد.

او با بیان این‌که در انتخابات مجلس یازدهم همه نامزدهای شورای وحدت رأی آوردند، گفت: مصادره نتیجه انتخابات مجلس یازدهم به‌نام یک مجموعه خاصی کمی بی‌انصافی است.

سخنگوی شورای وحدت تصریح کرد: با قرارگاه‌ها و نامزدهای مختلف انتخاباتی پیروز انتخابات نخواهیم بود و پیروزی باید شامل همه شود و اگر شکستی به دست آید، شکست یک تشکل نیست بلکه شکست برای همه ما محسوب می‌شود.

متکی بیان داشت: دو مدل انتخاباتی وجود دارد؛ مدل انتخابات 92 و مدل انتخابات 96. در مدل انتخابات 92 به خاطر تعدد کاندیداها نتیجه را به رقیب واگذار کردیم و در مدل 96 به خاطر اجماعی نتیجه خوبی حاصل شد. الان هم شرایط همین است؛ یعنی اگر آیت‌الله رئیسی قصد ورود به انتخابات داشته باشند، شورای وحدت روی ایشان اجماع نظر خواهد داشت و شورای ائتلاف و جبهه پایداری هم همراهی خواهند کرد اما اگر آیت‌الله رئیسی کاندیدا نشوند، باید تلاش کنیم که قرارگاه‌ها به یک نامزد واحد دست پیدا کنند.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها: رئیسی ، شورای وحدت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد