کد خبر: ۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
شورای وحدت هیچ کاندیدایی را مورد بررسی قرار نداده و در این شورا تنها بر روی آقای رئیسی بحث شده است که اگر وی اعلام ورود به انتخابات ۱۴۰۰ کند، شورای وحدت قویاً از رئیسی حمایت می‌کند و در بحث ریاست جمهوری در حال بررسی گفتمان‌ها و شاخص‌ها هستیم اما هیچ فردی در شورای وحدت مورد بررسی قرار نگرفته است.
سخنگوی شورای وحدت گفت: شورای وحدت هیچ کاندیدایی را مورد بررسی قرار نداده و در این شورا تنها بر روی آقای رئیسی بحث شده است.

منوچهر متکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا در واکنش به اینکه گفته شده شورای وحدت قصد دارد برای انتخابات ریاست علی لاریجانی را به عنوان کاندیدا معرفی کند، گفت:شورای وحدت هیچ کاندیدایی را مورد بررسی قرار نداده و در این شورا تنها بر روی آقای رئیسی بحث شده است که اگر وی اعلام ورود به انتخابات ۱۴۰۰ کند، شورای وحدت قویاً از رئیسی حمایت می‌کند و در بحث ریاست جمهوری در حال بررسی گفتمان‌ها و شاخص‌ها هستیم اما هیچ فردی در شورای وحدت مورد بررسی قرار نگرفته است.

سخنگوی شورای وحدت در مورد پاسخ این شورا به اعلام آمادگی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای همگرایی افزود: خوشبختانه اراده سیاسی در طرفین برای برای وحدت ایجاد شده است. لذا امیدوارم وحدت میان این دو شورا شکل بگیرد.

متکی در پاسخ به اینکه در صورت همگرایی شورای وحدت و شورای ائتلاف، این شورا کاندیدای واحدی معرفی می‌کنند؟ تصریح کرد: وقتی پایگاه کاری دو شورا یکی شود، قاعدتا تلاش می‌کنند که کاندیدای واحدی هم داشته باشند.

این چهره اصول‌گرا درباره اینکه شورای وحدت برای همگرایی با شورای ائتلاف چه پیش شرطی را مطرح کرده است؟ خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که از ظرفیت‌های طرفین استفاده شود تا در کنار هم قرار بگیرند و هم‌افزایی کنند.

متکی در واکنش به اینکه در کنار بحث همگرایی شورای وحدت و شورای ائتلاف، بحث همگرایی شورای وحدت و جبهه پایداری نیز مطرح است؟ یادآور شد: مذاکراتی که در سطوح بالا صورت گرفته و می‌تواند ادامه داشته باشد، میان شورای وحدت و شورای ائتلاف است.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها: شورای وحدت ، رئیسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد