کد خبر: ۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
با قلبی اندوهگین این مصیبت مؤلمه را به محضر ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب، همسر همراه و همرزمش، فرزندان دلبندش و عائله خدوم وزارت امور خارجه و همه خانوادهای معزی تسلیت می گویم. غفرالله له و لنا.
به گزارش مشرق، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بمناسبت درگذشت زنده یاد حسین شیخ الاسلام در کانال تلگرامی خود نوشت:

انا لله و انا الیه راجعون

شیخ الاسلام عزیز ما هم آسمانی شد. رگبار پیام‌های همدردی دوستان و آشنایان و همکاران و هم‌فکرانش از لحظه‌ای که خبر عروج مظلومانه این یار صدیق اسلام و انقلاب، امام و رهبری در فضای مجازی پیچید، قطع نمی‌شود.

آنان که چهار دهه با مرحوم مهندس حسین شیخ الاسلام همکاری و مراوده داشتند یک سینه سخن برای گفتن دارند. واژه ها بی اختیار در وصف او از قلم‌های مختلف بدون هماهنگی قبلی مشترک، بیان می‌شود!

کلمه رمز شخصیت حسین آقای شیخ‌الاسلام: صداقت، صراحت، شجاعت، تواضع، دشمن شناس، زمان‌شناس، ولی شناس، مخالفا" لهوی، مطیعا" لأمر مولی، مقتدر در مواضع، مؤدب به آداب، سلامتی و پاکدستی، زاهد و آشنای مساجد، عاشق بی قرار اهل بیت (ع)، خستگی ناپذیر در ادای تکلیف ‌و انجام وظیفه.

شیخ الاسلام سردار بی ادعای عشق در عرصه دیپلماسی بود. شخصیت حسین شیخ الاسلام در همه مراحل زندگی اجتماعی‌اش، دوران تحصیل و مبارزات دانشجوئی در خارج از کشور، اشغال لانه جاسوسی، آمدنش به وزارت امور خارجه با نگاه شهید رجائی و مسئولیت معاون سیاسی و سپس معاون عربی و آفریقایی‌ به مدت بیش از دو دهه، حضورش بعنوان سفیر در کشور استراتژیک سوریه، نماینده مردم شریف تهران در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و نیز بعنوان قائم مقام وزارت امور خارجه، مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی و نهایتا معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و ‌دانشگاه آزاد تبلور صفاتی است که در بالا به بخشی از آنها اشاره شد.

بنده بعد از ارتباط کاری در کمیسیون سیاست خارجی مجلس اول از خرداد ۱۳۶۳ با دعوت دکتر ولایتی و بعنوان رئیس یکی از ادارات سیاسی همکار جناب آقای شیخ الاسلام شدم و همانند دیگر همکاران شهادت می دهم که منش رفتاری و خلوص او بیش از هر عامل دیگر بر روح و جان اطرافیانش اثر می‌گذاشت. در دل دریایی او غیر از خشم مقدس نسبت به دشمنان اسلام و ایران و در رأس آن آمریکا هیچ جائی برای بدخواهی، حسدورزی و کینه اندوختن درباره هیچ کسی نبود. مهربانی او زبانزد بود. کلمات و بضاعت ما را یارای وصف این رفیق شفیق و عزیز سفر کرده نیست.

با قلبی اندوهگین این مصیبت مؤلمه را به محضر ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب، همسر همراه و همرزمش، فرزندان دلبندش و عائله خدوم وزارت امور خارجه و همه خانوادهای معزی تسلیت می گویم. غفرالله له و لنا.

روحش شاد و راهش مستدام.

منوچهر متکی
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها: شیخ الاسلام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد