کد خبر: ۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
وزير پيشين امور خارجه كشورمان با اشاره به اینکه تداوم رهبری امام‌خمینی (ره) توسط امام خامنه‌ای با همان صلابت، جهت گیری و ادبیات انقلابی، تداوم داشته و خواهد داشت، تصریح کرد: انقلاب در راستای مستقل شدن، ترویج گفتمان عدالت طلبی، اعتماد به جوانان، دفاع مقدس و بازدارندگی دشمن، حفظ سیاست نه شرقی نه غربی و حفظ استقلال کشور موفق بوده، اما در حوزه‌های مختلفی، مسئولان باید گام‌هایی بلندی بردارند.
وزير پيشين امور خارجه كشورمان گفت:در طول ۴۰ سال، هیچ کدام از توطئه‌های دشمنان عملی نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، منوچهر متکی مشاور عالی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جمع مردم ارومیه در راهپیمایی ۲۲ بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به نقش بی بدیل امام خمینی و ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی،گفت : ۲۲ بهمن با محوریت اسلام و با نام امام و مردم در تاریخ ثبت شد و از فردا با افتخار پنجمین دهه از انقلاب را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: امروز به نام امام خمینی (ره) ثبت شده است و به گونه‌ای که در مثال‌های مقاومت نام ملت ایران در بلندا می‌درخشد، دنیای غرب در قرن ۱۹ بنای حکم رانی سکولار را در غرب نهاد. امام (ره) در دهه‌های پایانی قرن گذشته دین باوری را به جامعه بازگردانده و فهم جدیدی از اسلام را منطبق با قرآن، عقل و اجماع ارائه نمود و فرمود: برای اجرای احکام باید حکومت اسلامی تشکیل داد.


وزير پيشين امور خارجه كشورمان ادامه داد: تلاش امام خمینی (ره) تحت عنوان ولایت فقیه، پایه نظام جمهوری اسلامی را بنا کرده و ارمغان وی به ملت ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، خودباوری،ایستادگی در برابر استکبار ،و استقامت برای مستضعفان جهان بوده است.

وی با بیان اینکه یادگار جاودان امام راحل، آرمان‌ها و آموزه‌های ایشان برای مردم است، ابراز کرد: امام راحل با تاکید بر اینکه عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست بر این مسئله که مردم مسئولان را به این مقام رسانده و آنان  ولی نعمت این ملت هستند، تاکید کرده است.

منوچهر متکی، با تاکید براینکه قدرت ایجاد حق نمی‌کند  و مبدا قدرت ما منطق مبتنی بر حق است، بیان کرد: ایشان اسلام آمریکایی را افشا و مسلمانان را از آن بر حذر داشته است و با اتحاد بین ارتش و سپاه، معلمان را ادامه دهنده شغل انبیا دانسته است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص نقش زنان در طول انقلاب، گفت: ایشان نقش وحدت مسلمانان میان شیعه و سنی را بشارت داده است محرم را نشان از مقابله با تداوم دشمن و رمضان را  الگوی مقاومت در برابر تحریم‌های دشمن دانسته و پشتیبانی از ولایت فقیه بودن جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به کشور و ملت و مستقل بودن و برای خود تصمیم گرفتن برای ملت ایران را لایق عنوان کرده است.


وزير پيشين امور خارجه كشورمان با اشاره به اینکه تداوم رهبری امام‌خمینی (ره) توسط امام خامنه‌ای با همان صلابت، جهت گیری و ادبیات انقلابی، تداوم داشته و خواهد داشت، تصریح کرد: انقلاب در راستای مستقل شدن، ترویج گفتمان عدالت طلبی، اعتماد به جوانان، دفاع مقدس و بازدارندگی دشمن، حفظ سیاست نه شرقی نه غربی و حفظ استقلال کشور موفق بوده، اما در حوزه‌های مختلفی، مسئولان  باید گام‌هایی بلندی بردارند.

وی، افزود: مسئولان در نظارت همه جانبه برای قطع دست چپاولگران به بیت المال کوشش کرده و اقتصاد مقاومتی را چراغ راه خود قرار دادند و در راستای تحقق شعار سال ،گام‌های اساسی بردارند.

متکی ادامه داد: هیچ کدام از توطئه‌ها و تهدید‌های دشمن در طول چهل سال انقلاب به لطف خدا، هدایت رهبری و مقاومت مردم عملی نشده و امروز نوبت مسئولان است تا به میدان آمده و وظایف خود را عملی کنند.

وی عنوان کرد: آمریکایی ها در طول سالیان گذشته سنگر به سنگر شکسته خورده و به اهداف شومشان نخواهند رسید.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها: 22 بهمن ، اروميه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد