کد خبر: ۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
گروههای تروریستی بالاخره روزی نابود می شوند، اما تفکری که در بین جوانان شیوع پیدا کرده است، ممکن است تا مدتها قدرت سربازگیری داشته باشد، اینجاست که وظیفه سنگین علمای اسلام در مقابله با این گونه تفکرات آشکار می شود و آنها باید نقش مهم خود در این زمینه را ایفا کنند.
منوچهر متکی گفت: صلح و عدالت، دو شعار محوری امت اسلامی است و حضور اسلام در جوامع اسلامی و غیر مسلمان، منادی صلح و انسانیت و کرامت انسانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأتی از اندیشمندان و علمای کشورهای هندوستان و موریتانی که به ایران سفر کرده اند، با «منوچهر متکی» معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار منوچهر متکی ضمن خوش آمدگویی به اعضای هیأت، درباره نتایج سفرشان به قم و همچنین نحوه تعامل بین مذاهب مختلف در هند و موریتانی بحث و تبادل نظر کرد.

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب، با اشاره به سفرهای متعدد خود به هند و موریتانی، گفت: با تلاشهای انسانهای بزرگ و مصلح در زمینه تمدن، ما شاهد یک نوع اصلاح تفکر دینی و اسلامی در بین مسلمانان بوده ایم و شاهد هستیم که اسلام و قرآن از مهجوریت و در انزوا قرارگرفتن به دور مانده و به صحنه های زندگی اجتماعی روی آورده است.

وی افزود: بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان، باعث شد که  نسلهای جوان گرایش بیشتری به اسلام پیدا کنند و جوانان مسلمان کشورهای اروپایی در نقاط مختلف، هر چه بیشتر در پی شناخت قرآن باشند.

متکی ادامه داد: صلح و عدالت، دو شعار محوری امت اسلامی است و حضور اسلام در جوامع اسلامی و غیر مسلمان، منادی صلح و انسانیت و کرامت انسانی است؛ بعد از اعتقاد به خداوند و سایر باورهای دیگر، عدالت خواهی در جوامع اسلامی، فضای جدید به وجود آورد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب و مشکلات مردم ایران قبل از انقلاب اسلامی گفت: با وجود اینکه کشور ما کشور ثروتمندی است اما در آن زمان به دلیل وابستگی حکومت وقت به آمریکا، مردم وضع خوبی نداشند و اسلام خواهی، جرم بزرگی به شمار می رفت، تا اینکه به همت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی در ایران به ثمر رسید و در حقیقت نهضتی برای اسلام برتر برپا شد.

معاون بین الملل مجمع تقریب خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی بعد از انقلاب اسلامی در شرایط خاصی قرار گرفت و سران این رژیم از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک زلزله سیاسی یاد کردند.   

متکی تصریح کرد: آنچه امروز با آن مواجه هستیم، ارائه اسلام رنگارنگی است که برخی گروههای افراطی مورد حمایت صهیونیستها به وجود آورده اند و سبب به وجود آمدن اختلاف بین مذاهب مختلف می شود، این گروهها در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی هستند و مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته اند.

وی ادامه داد:هدف این گروههای افراطی تروریستی این است که بین شیعه و سنی اختلافی نهادینه به وجود آورند و از اسلام تصویری ارائه دهند که هیچ غیر مسلمانی به آن تمایل نداشته باشد و مسلمانان نیز از دین خود دلسرد و نامید شوند، آنها می خواهند بگویند، اسلام قتل و کشتار را رواج می دهد و حال آنکه راهبرد پیامبر(ص) رحمت و مودت بود.

متکی به نقش مهم و اساسی علما در مقابله با تفکرات افراطی تکفیری اشاره کرد و گفت: گروههای تروریستی بالاخره روزی نابود می شوند، اما تفکری که در بین جوانان شیوع پیدا کرده است، ممکن است تا مدتها قدرت سربازگیری داشته باشد، اینجاست که وظیفه سنگین علمای اسلام در مقابله با این گونه تفکرات آشکار می شود و آنها باید نقش مهم خود در این زمینه را ایفا کنند.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد