کد خبر: ۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
منوچهر متکی شاید سابقه زیادی برای حضور در سازمان صداوسیما نداشته باشد اما قدرت تعامل و ارتباط او با کشورهای دیگر مثال‌زدنی است.
قدس انلاین: یکی از روزنامه های صبح خبر از پیوستن متکی به جمع مدیران صدا وسیما داده است
 
به گزارش قدس آنلاین، یک روزنامه اصلاح طلب به نقل از یکی از مدیران صدا وسیما خبر از ورود متکی به صدا وسیما برای حضور در واحد برون مرزی این سازمان داده است.

آرمان در گزارشی ضمن بیان عملکرد متکی او را عنصری فراجناحی خوانده و اورده است "منوچهر متکی شاید سابقه زیادی برای حضور در سازمان صداوسیما نداشته باشد اما قدرت تعامل و ارتباط او با کشورهای دیگر مثال‌زدنی است. وی زمانی نماینده مجلس بود، به‌عنوان سفیر ایران در کشورهای ترکیه و ژاپن هم حضور داشته است. وقتی هم وظیفه اداره وزارت خارجه در دولت احمدی‌نژاد به او سپرده شد به دلیل اینکه برخی راهکارها را قابل اجرا نمی‌‌دانست، از سوی او در سفری که به سنگال داشت از مقامش کنار گذاشته شد. اگرچه برخی متکی را در لیست اصولگرایان جای می‌دهند اما پربیراه نیست که او از سیاسی شدن گریزان است و ترجیح می‌دهد به عنوان فعال فراجناحی شناخته شود. هرچند منکر رفت‌وآمدهایش با جامعه اسلامی مهندسین هم نمی‌شود.

وی انتقادات خود را بی‌محابا بیان می‌کند و برایش اهمیت ندارد چه خواهد شد چون معتقد به شفافیت است. 15 اردیبهشت سال 92 یعنی وقتی یک ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری مانده بود، منوچهر متکی در جمع دانشجویان دانشگاه زابل با اشاره به نوع برنامه‌های صداوسیما در آن روزها گفت: متاسفم که صداوسیمای ما 40 روز مانده به انتخابات هنوز کار جدی و حماسه‌ای برای انتخابات انجام نداده و حتی برنامه‌هایی که از کاندیداها ضبط می‌کند را پخش نمی‌کند.

واحد برون مرزی صداوسیما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه بخشی از عرصه دیپلماسی ایران را شکل می‌دهد. اهمیت این بخش به اندازه‌ای است که در مواردی برخی کشورها برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به عملکرد کشور دیگر، اقدام به قطع پخش شبکه‌های آن کشور در محدوده مرزی خود می‌کنند. بنابراین باید سرافراز گزینه‌ای را برای بخش برون‌مرزی سیما انتخاب می‌کرد که با معادلات بین‌المللی آشنایی دارد و می‌داند چه باید بکند که کمک به جایگاه کشورمان و ارتقای آن در عرصه بین‌الملل کند. 
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد