کد خبر: ۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
انضباط و وحدت شیعه و سنی در استان گلستان به زیباترین شکل ممکن در استان وجود داشته و دارد و آیت‎الله طاهری نیز دغدغه وحدت شیعه و سنی را داشت که در این زمینه فعالیت‎های بسیار زیادی را انجام داد و یک جامع‎نگری بسیار خوبی نسبت به مسائل استان داشت.
وزیر سابق امور خارجه کشورمان گفت: آیت‌الله طاهری مرد جهاد و اجتهاد بود و تمام زندگی‌اش را صرف انقلاب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، منوچهر متکی در هفتمین سالگرد عروج ملکوتی آیت‌الله سید حبیب‌الله طاهری، اظهار داشت: آیت‌الله طاهری مرد جهاد و اجتهاد بود که تمام زندگی‌اش را صرف انقلاب کرد و دارای شخصیتی شاخص بود.

وی ادامه داد: نگاه به زندگی وی از گرگان تا قم و از قم تا نجف و مراجعت وی در دهه پنجاه و بی‌قراری وی تا پیروزی انقلاب و پذیرش سختی‌ها و مجاهدت‌ها در تمام سال‌های بعد از انقلاب و دغدغه حفظ راه و مسیر و اصرار بر درستی این راه از ویژگی‌های شاخص این مجتهد بزرگ منطقه گلستان بود.

متکی تأکید کرد: وقتی به زندگی سراسر درس و هوشمندانه وی نگاه کنیم می‌بینیم همه عمر او به دغدغه و بیان مبانی و معارف اسلام راستین و حفظ صحیح انقلاب صرف شده است.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: آیت‌الله طاهری در مقابله و افشای جریان‌های ضدانقلابی به ویژه منافقان در منطقه ذره‌ای درنگ نمی‌کرد.

متکی اضافه کرد: دقت آیت‎الله طاهری در ریزترین مسائل روز را می‎توان در سخنرانی‎ها، نوشته‎ها و فعالیت‎های وی مشاهده کرد و این روحانی با قشرهای مختلف به صورت کارشناسانه و بسیار دقیق بحث و تبادل نظر داشت.

وی گفت: اصراری که وی در شکل‎گیری درست نهادها و ارگان‎ها بعد از پیروزی انقلاب در استان گلستان داشت گویای دغدغه‎های این فرد فرهیخته بود.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان تصریح کرد: دو دغدغه منافقان و کشاورزان، دو موضوع مورد تاکید و بسیار مهم از نظر آیت‎الله طاهری بود و با توجه به اینکه عمده‎ترین اقتصاد استان اقتصاد از جنس کشاورزی بوده و هست.

متکی تاکید کرد: انضباط و وحدت شیعه و سنی در استان گلستان به زیباترین شکل ممکن در استان وجود داشته و دارد و آیت‎الله طاهری نیز دغدغه وحدت شیعه و سنی را داشت که در این زمینه فعالیت‎های بسیار زیادی را انجام داد و یک جامع‎نگری بسیار خوبی نسبت به مسائل استان داشت.

وی افزود: مردمداری یکی از ویژگی‎های بسیار مهم و تاثیرگذار این عالم بزرگوار بود و به واقع حق جهاد را ادا کرد و به حق مجاهدت می‎کرد.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان اظهار داشت: انقلاب اسلامی یعنی تحول بنیادینی که هدف، اساس و مسیر آن اسلام باشد و شهیدان ما را برای این مبانی اسلام شهید کردند؛ انقلاب اسلامی برای نگاه به فقه و زنده کردن احکام اسلامی شکل گرفت.

متکی ادامه داد: روحانیت ما کسانی هستند که بزرگترین تکلیف آنها اظهار حقایق است و برای این است که می‎گویند علما وارث پیامبر هستند و اگر از بین بروند هیچ جایگزینی ندارند و نقش روحانیت ما در تاریخ اسلام و در تاریخ معاصر کشورمان در 150 سال اخیر بویژه در صحنه‎های انقلاب و سرنوشت ملت نقش بی‎بدیل و بی‎نظیری بوده است.

وی اضافه کرد: مبارزات روحانیت در کشور ما کارنامه درخشانی است که مردم ما به این واسطه به روحانیت باور دارند و به آنها اعتماد کردند و مهمترین موضوع حفظ مبانی این مکتب است.

متکی بیان کرد: بزرگترین خطر جریان‎های نفاق این است که در باورها تشکیک ایجاد می‎کنند و دشمن قبل از آنکه شخصی را ترور کند سعی می‎کنند فکر و اندیشه وی را ترور کند.

وی گفت: بزرگترین شاخصه شهید مطهری و شهید بهشتی و سروقامتان در این راه بزرگترین ویژگی که داشتند ایستادن بر مبانی و اصول بوده است.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: آیت‎الله طاهری شخصیت کم‎نظیری برای منطقه ما و حتی کشور ما بود زیرا با هوشیاری و هوشمندی بسیار زیاد در مسیر انقلاب حرکت کرد و به تبیین مبانی انقلاب می‎پرداخت.

مدعی‌ترین قدرت‎های جهانی سخت‎ترین ضربه‎ها را متحمل شدند

متکی عنوان کرد: در یک و نیم دهه گذشته جهان دستخوش تغییرات و تحولات بسیار زیادی بود و این تغییرات در خاورمیانه بیشتر بوده و نقش اثرگذار و سازنده جمهوری اسلامی در دو حوزه الهام بخشی و آگاهی‎بخشی و نشان دادن مسیر و متعاقب آن بیداری ملت‎های منطقه نسبت به سرنوشتشان خطوط بارز و شاخص این تحولات بوده است.

وی گفت: در یک نگاه مدعی‎ترین قدرت‎های جهانی سخت‎ترین ضربه‎ها را متحمل شدند و قدرت‎هایی که در مقاطعی تصورشان این بود که حرفی بالای حرفشان نیست و موضعی خلاف موضع آنها نمی‌تواند باشد به این باور رسیدند که همه ملک جهان زیر بال و پر آنها است و هرگز شرایط امروز جهان را تصور نمی‎کردند.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان تصریح کرد: آنها هرگز گمان نمی‎کردند که از عهده عراق و افغانستان بر نیایند و این حرف یعنی کارنامه مداخله‎جویان در افغانستان شکست خورده‎اند و این را ما نمی‌گوییم بلکه ملت خودشان می‎گویند چون حمله‌کنندگان به افغانستان دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای نیاوردند.

متکی گفت: در عراق قول آقای «اوباما» نسبت به خروج سربازان آمریکایی از این کشور باعث شد که رای بیاورد و یعنی مردم آمریکا هم این مداخلات را قبول ندارند.

وی افزود: این از عجایب تحولات یک و نیم دهه گذشته است و این یعنی تمام 14 سال این قرن هر روز بیش از روز قبل آنانی که بیشترین ادعای تاثیرگذاری در دنیا را داشتند این تاثیرگذاری به کمترین اندازه خودش می‎رسد؛ با غرور و تکبر مواضعی را بیان می‎کنند که مجبورند در مدت زمان کوتاهی پس از آن مواضعی 180 درجه مخالف آن را بگیرند که این از نظر سیاسی این یک سم در موضع‎گیری است.

داعش راه آمریکا و رژیم صهیونیستی را دنبال می‎کند

وزیر سابق امور خارجه کشورمان در خصوص گروهک تروریستی داعش ابراز داشت: روزهای گذشته خبرنگار ژاپنی برای مصاحبه‎ای با من صحبت می‌کرد که من آنجا گفتم آمریکایی‎ها باید برای تشکیل داعش و یا برای جنگ با داعش عذرخواهی کنند و جالب این است که تعبیر خبرنگار ژاپنی تعبیر بسیار جالبتری بود و او گفت که این موضع‎گیری‎های آمریکا بسیار مضحک است.

متکی ادامه داد: آمریکایی‎ها در سوریه چهار سال تمام جولان‎ دادند اما چرا نتوانستند؟ من تصور می‎کنم ما دوره بسیار حساسی را در منطقه داریم و هوشیاری در مسائل بسیار مهم است؛ امروز موضوع رساله‎ها و پژوهش‎های فردی و گروهی می‎شود که داعش برای چه بوجود آمده است؟

وی متذکر شد: داعش با اهدافی همانند بدل انقلاب اسلامی بوجود آمد و اگر می‎خواستند میلیاردها دلار هزینه کنند که چهره‎ای ناپسند و خشن از اسلام به جهان معرفی کنند بهتر از این گروه سرسپرده با نام حکومت اسلامی نمی‎توانست ایجاد کند.

متکی تاکید کرد: مجموعه عملکرد این گروهک تروریستی فریاد می‎زند که راه آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دنیا دنبال می‎کنند.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ارائه یک تصویر وارونه از اسلام بدترین حمله به اسلام است و اینها مدل‎های مختلف بدلی انقلاب اسلامی را در کشورهای مختلف دنبال و امتحان کردند تا به اهداف غیر اسلامی حتی در غالب و نام اسلام بوجود بیاورند.

متکی بیان کرد: بیداری اسلامی که امروز در جهان دوباره در حال زبانه کشیدن است تکلیف ما را سنگین‎تر می‎کند و ما در بحث بیداری اسلامی به دنبال کارهای شکلی و نمایشی نباید باشیم و رسالت ما باید این باشد که تجربیات 35 سال گذشته خود را در اختیار کشورهای امروز اسلامی بگذاریم.

وی در پایان ابراز داشت: امروز دشمن همان مشکلاتی را که برای ما همانند ترور، جنگ، تفرقه‎اندازی و اختلافات مختلف بوجود آورد را در کشورهای جهان اسلام بوجود می‎آورد.
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد