کد خبر: ۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
متاسفانه سران غیرقوا و برخی از مسئولان و نخبگان پیام و هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر علنی نشدن اختلافات و نکشاندن آنها به میان مردم و حفظ آرامش کشور را نادیده می گیرند ، در عین حالی که مدعی ولایتمداری هستند!
حامیان منوچهر متکی در شهرستان رباط کریم : اتفاقات رخ داده در جریان استیضاح وزیر کار و اختلافات رئیس جمهور و رئیس مجلس ، امری بی سابقه در جمهوری اسلامی بود .

گرچه اختلاف نظر بین سران قوا امری طبیعی است، اما نحوه مواجهه احمدی نژاد و علی لاریجانی و ادبیاتی که علیه هم به کار بردند ، بسیار تلخ و موجب ناراحتی اقشار مختلف مردم شد.

در شرایطی که فشار اقتصادی و گرانی به مردم فشار می آورد و کشور در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مورد شدیدترین و بی رحمانه ترین تحریم های دشمنان قرار گرفته و ملت ایران برای حضور در آزمونی بزرگ در انتخابات خرداد سال آتی ، اماده می شود ، این اختلافات و این منازعات غیر اخلاقی چه دستاوردی برای مردم دارد ؟

متاسفانه سران غیرقوا و برخی از مسئولان و نخبگان پیام و هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر علنی نشدن اختلافات و نکشاندن آنها به میان مردم و حفظ آرامش کشور را نادیده می گیرند ، در عین حالی که مدعی ولایتمداری هستند!

رفتار منوچهر متکی دیپلمات باسابقه و وزیر خارجه قبلی ایران می تواند درسی برای روسای محترم دو قوه مجریه و مقننه باشد.

منوچهر متکي، وزير خارجه سابق که نزديک به پنج سال در دوکابينه احمدي نژاد با وي همکاري داشت ناگهان در 22 آذر 1389 در حالي که در يک سفر ديپلماتيک در کشور سنگال حضور داشت به نحوي غيرمرسوم از اين سمت برکنار شد.او اگرچه بارها گفته است که پس از پايان دولت دهم رياست جمهوري احمدي نژاد پشت پرده اين برکناري خبرساز را خواهد گفت، اما محمود احمدي نژاد يک بار روايت خود از اين اتفاق را بيان کرد.

يک سال پس از برکناري وي، احمدي نژاد در ميان جمعي از هواداران خود در اين باره گفت: آقاي متکي دوره اول و دوم کانديد من نبود، به خصوص دور دوم که اصلاً باهاش کاري نداشتم، تا اينکه پارسال از آمريکا که آمديم، سه چهار ديپلمات که با اعزام‌شان مخالف بودم (همانجا) پناهنده شدند. بعد در جلسه‌اي که نمي‌توانم بگويم چه کساني بودند قرار شد متکي عوض شود، از آن روز که اين تصميم گرفته شد تا سه ماه ايشان پيدا نمي‌شد و دائما سفر در سفر بود. مي‌گفتم کارش دارم مي‌گفتند فرودگاه است، يک شب پيدايش کرديم، قرار بعد از ظهر بود بالاخره ايشان ساعت 10 شب آمدند،، به ايشان گفتم ديگر تمام است شما ديگر نمي‌توانيد وزير باشيد، چون نمي‌خواستم از دولت برود گفتم بيا معاون انرژي اتمي؛ گفت نگران من نباش، مي‌خواهم بروم سنگال برگردم.!!! احمدي نژاد افزود: کلا با من هماهنگ نمي‌کرد، گفت قرار دارم گفتم ضرورت ندارد، اصرار کرد مي‌خواهم بروم، به ايشان گفتم از نظر بنده شما وزير نيستي، گفت مي‌روم دوشنبه اينجا هستم. ما حکم ايشان را نوشتيم و گفتيم دوشنبه اين حکم را بزنند، دوشنبه آمدم گفتم نکند اين نيامده باشد، رفتم ديدم نيامده، به دفتر گفتم دست نگه دارند ولي اعلام‌شد 5 دقيقه پيش حکم زده شده. (بعد که برگشت) گفتم چرا دير آمدي؟ گفت جلسه را تمديد کردند، گفت جلسه رسمي سفر تمام شده بود ولي شام تدارک ديده بودند و ميهماني گرفته بودند و غيره... گفتم کي اين حکم را به شما دادند، گفت بعد از ملاقات‌ها در همان وقت اضافه و مجلس ميهماني و شام که غير‌رسمي بود. من تمام تلاشم را براي حفظ حيثيت ايشان کردم تازه نمي‌خواستم کنار بگذارم ايشان را، اما لازم شد.

گرچه احمدی نژاد و حایانش بارها ادعاهایی را علیه متکي  وارد کردند اما وی همچنان زبان در کام کشيده و تنها با این پاسخ اکتفا کرد . منوچهر متكي در پاسخ به اظهارات احمدي نژاد با اشاره به جمله معروف منسوب به ابوعلي سينا كه مي گويد «اگر براي يك كاراشتباه»، هزار «توجيه» بياوريد مي شود «هزار و يك اشتباه»، گفت: سخنان و رفتار آقاي احمدي نژاد فرزند خانواده يي را ترسيم مي كند كه با سوءاستفاده از حمايت هاي بي دريغ و با سعه صدر بزرگ خانواده، به جاي قدرشناسي و احترام، گستاخانه به هنجارشكني مي پردازد و هيچ مرزي در الزامات سخن گفتن به ويژه منطبق بودن با حق، عدل و صداقت و آراسته بودن با منطق و انصاف را پاس نمي دارد.

به گفته وزير سابق امور خارجه هواپرستانه سخن نگفتن از آموزه هاي اسلامي و سيره نبي مكرم اسلام (ص) است كه فرمودند: «ماينطق عن الهوي». متكي افزود: برخي اظهارات آقاي احمدي نژاد درباره وزير امور خارجه سابق كشورمان از مصاديق تهمت و افترا و به دليل تكرار از مصاديق تشويش اذهان عمومي و قابل تعقيب قضايي است. البته اينجانب بنا به مصالحي كه از مهم ترين آنها حفظ آرامش عمومي جامعه و مورد تاكيد مقام معظم رهبري است، از پيگيري آن صرف نظر مي كنم.

وی همچنین بارها در پاسخ به سوال خبرنگاران ناگفته های خود از ماجرای برکناری اش را به بعد از دولت دهم و زمانی که وی و احمدی نژاد شهروند عادی محسوب شدند، منوط کرده است و از هر سخنی که موجب ایجاد اختلاف و دلسردی مردم شود خودداری کرده است ، در حالی که همه اذعان دارند رفتار رئیس جمهور با متکی توهین آمیز و به دور از شئون اخلاقی بود .

حال باید این رفتار و منش وزیرسابق امور خارجه و ولایت پذیری وی درسی باشد برای همه کسانی که دم از ولایت و تبعیت از رهبری می زنند که به عمل کار برآید به سخندانی نیست !
send
ارسال به دوستان
print
نسخه چاپی
بازگشت به ابتدای صفحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد